Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik

Autor: Maciej Luśtyk

19 Lipiec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie nie jest. Trzeba tylko być świadomym, co jest najmocniejszym punktem naszej fotografii i jak dobrze go wyeksponować.

Fotografia to trudny rynek. Znane nazwiska odchodzą w zapomnienie równie szybko jak się pojawiają, a powszechna obecność mediów społecznościowych na zawsze zmieniła sposób, w jaki fotografia dociera do odbiorców. Do tego ciągle zmieniające się trendy - krajobraz branży ewoluuje tak szybko, że niektórym niemożliwe może wydawać się nadążenie za nimi. Może jednak wcale nie jest to konieczne?

Podstawą sukcesu jest dobrze zbudowana marka. To dzięki niej często nawet pozornie niewiele udzielający się w internecie twórcy są w stanie zapewnić sobie zawodowy spokój i realizować swoją wizję, bez konieczności naginania jej względem chwilowej mody.

Jak jednak w tak skomplikowanym świecie skutecznie wypromować swoją fotografię?

Do odpowiedzi na to pytanie zbliży was darmowy poradnik przygotowany przez serwis Photoshelter. Oczywiście musimy brać pod uwagę, że jest to materiał promocyjny, ale na szczęście ciekawych porad i przydatnych analiz jest tam znacznie więcej niż wzmianek o usługach platformy.

Otrzymujemy wiec m.in. porady na temat tego jak wyeksponować mocne strony swojej twórczości, jak skutecznie budować publikę czy wskazówki odnośnie współpracy z klientami - dowiecie się między innymi dlaczego raczej nie warto tracić już czasu na prowadzenie personalnego bloga i dlaczego w przypadku mediów społecznościowych więcej nie zawsze znaczy lepiej.

Prawdziwą perełka okazują się jednak bezpośrednie porady znanych zawodowych fotografów, którzy odnoszą sukces realizując własne pasje. Wśród nich między innymi laueratka konkursu World Press Photo Ami Vitale.

Pobierz poradnik

Poradnik “The Photographer’s Guide to Branding and Marketing in a Distracted World” dostępny jest do pobrania za darmo ze strony serwisu Photoshelter. Warunkiem jest jedynie podanie adresu mailowego, na który zostanie przesłany link do pobrania materiału.

Warto też rzucić okiem na inne poradniki udostępniane za darmo przez serwis. Znajdziecie je pod adresem photoshelter.com

(fot. okładkowa: Domenico Lola / Unsplash.com)

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Pracuj nad kadrem w plenerze nie przed monitorem, czyli o potędze filtrów optycznych
Pracuj nad kadrem w plenerze nie przed monitorem, czyli o potędze filtrów optycznych
Zobacz, które filtry warto mieć w swojej torbie, i jak z nich korzystać, aby zaoszczędzić czas i nadać swoim zdjęciom profesjonalny wygląd.
7
Fotograficzne podróże Krystiana Bielatowicza. Jaki sprzęt wybrać, aby było funkcjonalnie i komfortowo?
Fotograficzne podróże Krystiana Bielatowicza. Jaki sprzęt wybrać, aby było funkcjonalnie i...
Fotograf i filmowiec Krystian Bielatowicz dzieli się z nami swoimi ulubionymi akcesoriami, które ułatwiają mu pracę w licznych podróżach. Od wyboru pasków na konkretne okazje po...
15
Czym są filtry NiSi Black Mist i dlaczego też powinieneś mieć je w swojej torbie
Czym są filtry NiSi Black Mist i dlaczego też powinieneś mieć je w swojej torbie
Filmowa estetyka nadal rządzi w świecie filmu i fotografii i nigdzie się na razie nie wybiera. A filtry typu Black Mist to prawdopodobnie najprostszy i najskuteczniejszy sposób, by uzyskać ten...
24
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)