Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik

Autor: Maciej Luśtyk

19 Lipiec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie nie jest. Trzeba tylko być świadomym, co jest najmocniejszym punktem naszej fotografii i jak dobrze go wyeksponować.

Fotografia to trudny rynek. Znane nazwiska odchodzą w zapomnienie równie szybko jak się pojawiają, a powszechna obecność mediów społecznościowych na zawsze zmieniła sposób, w jaki fotografia dociera do odbiorców. Do tego ciągle zmieniające się trendy - krajobraz branży ewoluuje tak szybko, że niektórym niemożliwe może wydawać się nadążenie za nimi. Może jednak wcale nie jest to konieczne?

Podstawą sukcesu jest dobrze zbudowana marka. To dzięki niej często nawet pozornie niewiele udzielający się w internecie twórcy są w stanie zapewnić sobie zawodowy spokój i realizować swoją wizję, bez konieczności naginania jej względem chwilowej mody.

Jak jednak w tak skomplikowanym świecie skutecznie wypromować swoją fotografię?

Do odpowiedzi na to pytanie zbliży was darmowy poradnik przygotowany przez serwis Photoshelter. Oczywiście musimy brać pod uwagę, że jest to materiał promocyjny, ale na szczęście ciekawych porad i przydatnych analiz jest tam znacznie więcej niż wzmianek o usługach platformy.

Otrzymujemy wiec m.in. porady na temat tego jak wyeksponować mocne strony swojej twórczości, jak skutecznie budować publikę czy wskazówki odnośnie współpracy z klientami - dowiecie się między innymi dlaczego raczej nie warto tracić już czasu na prowadzenie personalnego bloga i dlaczego w przypadku mediów społecznościowych więcej nie zawsze znaczy lepiej.

Prawdziwą perełka okazują się jednak bezpośrednie porady znanych zawodowych fotografów, którzy odnoszą sukces realizując własne pasje. Wśród nich między innymi laueratka konkursu World Press Photo Ami Vitale.

Pobierz poradnik

Poradnik “The Photographer’s Guide to Branding and Marketing in a Distracted World” dostępny jest do pobrania za darmo ze strony serwisu Photoshelter. Warunkiem jest jedynie podanie adresu mailowego, na który zostanie przesłany link do pobrania materiału.

Warto też rzucić okiem na inne poradniki udostępniane za darmo przez serwis. Znajdziecie je pod adresem photoshelter.com

(fot. okładkowa: Domenico Lola / Unsplash.com)

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
8 sposobów, by rozbudzić kreatywność i robić jeszcze lepsze zdjęcia
8 sposobów, by rozbudzić kreatywność i robić jeszcze lepsze zdjęcia
Zadbaj o swój fotograficzny rozwój! Spróbuj spojrzeć na świat w zupełnie nowy sposób by dostrzec ukryte dotąd kadry.
49
Jak fotografować burzę i pioruny - poradnik dla początkujących
Jak fotografować burzę i pioruny - poradnik dla początkujących
Efektownie uchwycone błyskawice dodadzą dramatyzmu każdej fotografowanej scenie. Wbrew pozorom do takich zdjęć nie potrzebujemy drogiego sprzętu, a jedynie dobrego...
14
Jak działa film - fotografia analogowa w pigułce
Jak działa film - fotografia analogowa w pigułce
Jeżeli chcecie szybko dowiedzieć się wszystkich najistotniejszych informacji na temat procesu powstawania zdjęć analogowych, od filmu po wydruki, nowy film z kanału...
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)