Stawiasz pierwsze kroki w filmowaniu? Oto 5 technik, które warto znać

Stawiasz pierwsze kroki w filmowaniu? Oto 5 technik, które warto znać

Marzysz o tym, aby Twoje filmy wyglądały jak kinowe produkcje? Zastosuj się do tych pięciu rad, a kolejne nagrania, które wykonasz będą prezentować odpowiednią jakość.

Z pewnością nie jedna osoba, która dopiero co rozpoczyna swoją przygodę z bardziej świadomym filmowaniem chce, by nagrywane materiały wyglądały niczym kinowe produkcje. Jednak, aby otrzymać takie efekty każdy musi przebyć swoją drogę, a nauka na własną rękę zarówno podstaw, jak i bardziej skomplikowanych technik nie należy do łatwych i szybkich zadań. Na szczęście z pomocą mogą przyjść liczne tutoriale realizowane przez profesjonalnych filmowców, którzy dzielą się praktyczną wiedzą.

Jednym z kanałów na Youtube, które warto dodać do obserwowanych, jest Film Riot. Znajdziecie tam całą masę inspirujących, praktycznych i bardzo rzeczowych wideoporadników. W jednym z ostatnich filmów Ryan Connolly podzielił się pięcioma swoimi ulubionymi technikami, z których regularnie korzystał w ciągu ostatnich 10 lat pracy. Są to wskazówki, które początkujący i nawet bardziej zaawansowany filmowiec powinien znać i wypróbować w swoich produkcjach.

Wskazówki i rady ujęte w powyższym materiale być może nie są niczym odkrywczym dla osób, dla których filmowanie jest chlebem powszednim. Niemniej dla początkujących filmowców mogą stanowić sporą dawkę wiedzy i dostarczyć wielu inspiracji. Oczywiście filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe. Film Riot został ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji i technik związanych z nagrywaniem filmów. Kanał został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o filmowcach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

zdjęcie główne: unsplash.com

1
0
Young Poland 2019 - oto najlepsze zdjęcia młodych polskich fotografów z konkursu Grand Press Photo
17 Maj 2019
Young Poland to specjalna sekcja konkursu GPP, kierowana do twórców, którzy nie ukończyli jeszcze 26 roku życia. Zobaczcie, jakie zdjęcie podbiły w tym roku serca jurorów.
2
Poznaliśmy laureatów Grand Press Photo 2019. Zobacz najlepsze polskie zdjęcia prasowe minionego roku
16 Maj 2019
Tegoroczna edycja najważniejszego polskiego konkursu fotografii prasowej Grand Press Photo dobiegła końca. Oto najlepsze zdjęcia polskich fotoreporterów.
8