Chcesz zacząć tworzyć filmy poklatkowe? Ten obszerny wideoporadnik pokaże Ci jak robić to dobrze

Chcesz zacząć tworzyć filmy poklatkowe? Ten obszerny wideoporadnik pokaże Ci jak robić to dobrze

Ostatnimi czasy timelapsy stają się coraz bardziej popularne. Choć podstawy są bardzo proste, opanowanie tej techniki wymaga długiego doskonalenia umiejętności. Wszystkiego, co musisz wiedzieć o timelapsach dowiesz się z tego wideoporadnika.

Filmy poklatkowe z pozoru wydają się proste. Wystarczy przecież tylko ustawić interwalometr i złożyć gotowy zestaw zdjęć w finalny materiał wideo. Szybko okaże się jednak, że znaczący wpływ na wygląd naszych timelapsów ma długość interwału, tryb fotografowania, czas naświetlania, dobór obiektywu czy panujące warunki oświetleniowe. Do tego dochodzą problemy z zasilaniem, trudności z wprowadzaniem ruchu kamery i całe multum innych czynników, których okiełznanie wymaga długiej praktyki. Nic dziwnego, że w obecnych czasach istnieją fotografowie i filmowcy, którzy specjalizują się wyłącznie w tworzeniu tego typu materiałów.

Zanim jednak wskoczymy na głęboką wodę warto poznać podstawy i wspomóc się doświadczeniem starszych kolegów. Jedno i drugie oferuje nam 5-odcinkowy wideoporadnik dotyczący filmów poklatkowych, stworzony przez firmę Zeiss z udziałem fotografa Briana Leary’ego.

Poradniki przechodzą od tematu sprzętu, przez różne rodzaje timelapsów aż po konkretne ustawienia dla specyficznych rodzajów scen i oczekiwanych rezultatów. Oczywiście musimy też przełknąć marketingową pigułkę Zeissa, mimo to nowe poradniki to dużo więcej niż tylko materiał reklamowy i przydadzą się wszystkim, którzy zaczynają przygodę z filmami poklatkowymi.

Jak zapowiada producent, w przyszłości pojawić ma się więcej ciekawych 5-odcinkowych poradników dotyczących fotografii i filmowania. Znajdziecie je na kanale Zeiss Camera Lenses w serwisie Youtube.

(fot. okładkowa: Joey Kyber / Unsplash.com)

Nieznane światy na zdjęciach laureatów National Geographic Travel Photographer of the Year 2019
17 Cze 2019
Zobacz uroki najdalszych zakątków naszej planety na zdjęciach laureatów tegorocznego National Geographic Travel Photographer of the Year.
0
Ponad 20 tys. historycznych zdjęć Bliskiego Wschodu dostępnych do pobrania za darmo
4 Cze 2019
Dziś Bliski Wschód przede wszystkim kojarzy się z wojną. Zobaczcie, jak wyglądał w czasach swojej świetności. Arab Image Foundation udostępnia kilkadziesiąt tysięcy archiwalnych zdjęć z krajów arabskich, obejmujących okres od połowy XIX wieku, aż po czasy współczesne.
1
“Wszystko, co odbywa się na zewnątrz okrętu jest niebezpieczne”. O fotografowaniu Marynarki Wojennej rozmawiamy z Mikołajem Nowackim
3 Cze 2019
O nagrodzonym w tegorocznym konkursie Grand Press Photo projekcie „Gry wojenne: Bałtyk” rozmawiamy z jego autorem Mikołajem Nowackim, fotografem National Geographic i ambasadorem Panasonic Lumix .
3
I am Waldviertel – beztroskie dzieciństwo oczami dorosłego
3 Cze 2019
Dzieciństwo. Lato spędzone na wsi u babci. Beztroska zabawa wśród koni i krów, całe dnie na świeżym powietrzu. Holenderska fotografka Carla Kogelman udaje się z aparatem do małej wioski w austriackim regionie Waldviertel. Wraca tam co roku przez sześć lat, by poprzez swoje zdjęcia przenieść nas w ulotną magię dzieciństwa.
1