Chcesz zacząć tworzyć filmy poklatkowe? Ten obszerny wideoporadnik pokaże Ci jak robić to dobrze

Chcesz zacząć tworzyć filmy poklatkowe? Ten obszerny wideoporadnik pokaże Ci jak robić to dobrze

Ostatnimi czasy timelapsy stają się coraz bardziej popularne. Choć podstawy są bardzo proste, opanowanie tej techniki wymaga długiego doskonalenia umiejętności. Wszystkiego, co musisz wiedzieć o timelapsach dowiesz się z tego wideoporadnika.

Filmy poklatkowe z pozoru wydają się proste. Wystarczy przecież tylko ustawić interwalometr i złożyć gotowy zestaw zdjęć w finalny materiał wideo. Szybko okaże się jednak, że znaczący wpływ na wygląd naszych timelapsów ma długość interwału, tryb fotografowania, czas naświetlania, dobór obiektywu czy panujące warunki oświetleniowe. Do tego dochodzą problemy z zasilaniem, trudności z wprowadzaniem ruchu kamery i całe multum innych czynników, których okiełznanie wymaga długiej praktyki. Nic dziwnego, że w obecnych czasach istnieją fotografowie i filmowcy, którzy specjalizują się wyłącznie w tworzeniu tego typu materiałów.

Zanim jednak wskoczymy na głęboką wodę warto poznać podstawy i wspomóc się doświadczeniem starszych kolegów. Jedno i drugie oferuje nam 5-odcinkowy wideoporadnik dotyczący filmów poklatkowych, stworzony przez firmę Zeiss z udziałem fotografa Briana Leary’ego.

Poradniki przechodzą od tematu sprzętu, przez różne rodzaje timelapsów aż po konkretne ustawienia dla specyficznych rodzajów scen i oczekiwanych rezultatów. Oczywiście musimy też przełknąć marketingową pigułkę Zeissa, mimo to nowe poradniki to dużo więcej niż tylko materiał reklamowy i przydadzą się wszystkim, którzy zaczynają przygodę z filmami poklatkowymi.

Jak zapowiada producent, w przyszłości pojawić ma się więcej ciekawych 5-odcinkowych poradników dotyczących fotografii i filmowania. Znajdziecie je na kanale Zeiss Camera Lenses w serwisie Youtube.

(fot. okładkowa: Joey Kyber / Unsplash.com)

Poznaliśmy finalistów Sony World Photography Awards 2019. Zobacz najlepsze zdjęcia tego roku
26 Mar 2019
Ostatnia edycja jednego z największych na świecie konkursów fotograficznych powoli dobiega końca. Właśnie poznaliśmy finalistów kategorii profesjonalnej i studenckiej, wyłonionych spośród ponad 326 tys. zgłoszeń. Oto najlepsze zdjęcia nominowane do nagrody głównej SWPA, której laureat otrzyma 25 tys. dolarów.
0
Alexander Chekmenev: “Ulica była moim uniwersytetem”
25 Mar 2019
Chekmenev urodził się w Ługańsku na wschodzie Ukrainy. W 1997 roku przeniósł się do Kijowa, gdzie do dziś pracuje jako fotoreporter. Jego analogowe fotografie z ostatnich trzydziestu lat to wspaniałe świadectwo życia w tamtych rejonach po transformacji ustrojowej.
0
Witold Ziomek i Michał Sadowski nagrodzeni w konkursie fotografii dronowej Skypixel 2018
22 Mar 2019
Poznaliśmy wyniki tegorocznej odsłony jednego z największych konkursów fotografii lotniczej. Wśród laureatów znalazło się dwóch Polaków. Zobaczcie galerię najlepszych podniebnych zdjęć.
0
Poczuj magię natury płynącą ze zdjęć laureatów International Garden Photographer of the Year
21 Mar 2019
Za nami 12. edycja prestiżowego konkursu International Garden Photographer of the Year. Jak zwykle otrzymujemy urok przyrody najdalszych zakątków świata oraz prawdziwy czar natury z całą paletą barw zaprezentowanych na nagrodzonych zdjęciach laureatów.
0