Winietowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Panasonic
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.

Autor: Michał Chrzanowski

7 Październik 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Winietowanie

Winietowanie mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Pomiar wykonywany jest dla trzech ogniskowych - środkowej i skrajnych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla danych ogniskowych.

ekw. 70 mm f/2.8

ekw. 120 mm f/2.8

ekw. 200 mm f/2.8

W większości sytuacji zdjęciowych nie powinniśmy narzekać na mocne zaciemnienia kadrów - choć obiektywowi do dobrych osiągów zabrakło. Gdy w kadrze znajdzie się jednostajne tło da się już zauważyć przyciemnione rogi i brzegi planu fotograficznego. Poza tym winieta nie tylko występuje w całym zakresie ogniskowych (na f/2.8), lecz także osiąga podobne wartości około 0.9 EV: dla ekwiwalentu 70 mm (46%), 120 mm (41%), 200 mm ( 44%). Warto jednak pochwalić charakterystykę winiety, która subtelnie rozchodzi się od brzegów po centrum planu fotograficznego, co dostarcza naturalnej gradacji oświetlenia.

Winieta w praktyce

1/250s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 35 (ekwiwalent dla pełnej klatki 70)

1/200s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 60 (ekwiwalent dla pełnej klatki 120)

10/2000s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 100 (ekwiwalent dla pełnej klatki 200)
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
17
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Czy następca cenionego modelu Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS to konstrukcja jeszcze doskonalsza? Na papierze możliwości robią wrażenie. A jak jest w praktyce? W oczekiwaniu na pełny test...
37