Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - test obiektywu

Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - test obiektywu ocena 84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.

Zakres ogniskowych 70-200 mm i najlepiej stałe światło f/2.8 to typowe parametry zooma z reporterskimi inklinacjami. Do tego konstrukcja takich obiektywów ma być wręcz pancerna, a sam tubus odporny na ekstremalne warunki w jakich przyjdzie mu pracować. Uzupełnieniem ma być oczywiście celny i błyskawiczny AF. 

Czy w takim razie zaprezentowany na początku ubiegłego roku model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. (o takich właśnie parametrach) będzie idealnym zoomem dla fotografów pracujących na systemie Mikro Cztery Trzecie? Co do tego producent nie ma wątpliwości. Obiektyw ma nie tylko wyróżniać się wyjątkowo kompaktowym wymiarem, ale także szeregiem funkcjonalnych rozwiązań. Jednymi z nich mają być: niezwykle skuteczny system stabilizacji, optyka o wysokiej rozdzielczości i obrazie bogatym w szczegóły, czy wreszcie możliwość płynnej zmiany przysłony bez nagłych skoków ekspozycji, co z pewnością przypadnie do gustu filmowcom.

Za Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. zapłacimy około 4 tys. zł. A jak prezentuje się kwestia konkurencji? Wydawać by się mogło, że w systemie Mikro Cztery Trzecie będziemy w stanie przebierać w zaawansowanych zoomach o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8. Niestety sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Tak naprawdę jedynie testowany model (oraz jego poprzednik) gwarantują właśnie takie parametry. Natomiast ze stajni Olympusa, drugiego wiodącego producenta w systemie M4/3, wymienić możemy model M.Zuiko Digital ED 40-150 mm f/2.8 PRO, który przy stałej przysłonie f/2.8 zapewnia ekwiwalent ogniskowych o większym zakresie 80-300 mm. Jego cena to około 6900 zł.

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw w studiu DxO testowaliśmy razem z aparatem Panasonic Lumix G9.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0