Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - test obiektywu

Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - test obiektywu

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.

Zakres ogniskowych 70-200 mm i najlepiej stałe światło f/2.8 to typowe parametry zooma z reporterskimi inklinacjami. Do tego konstrukcja takich obiektywów ma być wręcz pancerna, a sam tubus odporny na ekstremalne warunki w jakich przyjdzie mu pracować. Uzupełnieniem ma być oczywiście celny i błyskawiczny AF. 

Czy w takim razie zaprezentowany na początku ubiegłego roku model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. (o takich właśnie parametrach) będzie idealnym zoomem dla fotografów pracujących na systemie Mikro Cztery Trzecie? Co do tego producent nie ma wątpliwości. Obiektyw ma nie tylko wyróżniać się wyjątkowo kompaktowym wymiarem, ale także szeregiem funkcjonalnych rozwiązań. Jednymi z nich mają być: niezwykle skuteczny system stabilizacji, optyka o wysokiej rozdzielczości i obrazie bogatym w szczegóły, czy wreszcie możliwość płynnej zmiany przysłony bez nagłych skoków ekspozycji, co z pewnością przypadnie do gustu filmowcom.

Za Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. zapłacimy około 4 tys. zł. A jak prezentuje się kwestia konkurencji? Wydawać by się mogło, że w systemie Mikro Cztery Trzecie będziemy w stanie przebierać w zaawansowanych zoomach o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8. Niestety sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Tak naprawdę jedynie testowany model (oraz jego poprzednik) gwarantują właśnie takie parametry. Natomiast ze stajni Olympusa, drugiego wiodącego producenta w systemie M4/3, wymienić możemy model M.Zuiko Digital ED 40-150 mm f/2.8 PRO, który przy stałej przysłonie f/2.8 zapewnia ekwiwalent ogniskowych o większym zakresie 80-300 mm. Jego cena to około 6900 zł.

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw w studiu DxO testowaliśmy razem z aparatem Panasonic Lumix G9.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0
Obiektyw do zadań specjalnych, czyli Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro i powiększenie 5:1 w praktyce
20 Mar 2019
Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro to jedno z niewielu specjalistycznych szkieł kierowanych do miłośników ekstremalnych powiększeń na rynku. Jest przy tym konstrukcją znacznie nowszą i tańszą od swojego konkurenta. Zobaczcie, na co je stać.
6
Galeria zdjęć w twoim salonie? Oto przyjazne dla portfela wydruki, dzięki którym stworzysz prywatną wystawę
6 Mar 2019
Dostępność usług drukowania takich jak MojObraz.pl pozwala nam stworzyć z salony własną salę wystawową. Przyjazne portfelowi, szybkie i łatwe z punktu widzenia klienta - nie ma powodu, dla którego nie warto by było spróbować.
0