Stabilizacja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Panasonic
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.

Autor: Michał Chrzanowski

7 Październik 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Stabilizacja

Stabilizacja optyczna Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. to prawdziwy crème de la crème i jak na razie jeden z mocniejszych punktów całej konstrukcji. Producent dołożył wszelkich starań, by fotografowie mogli wyciągnąć maksymalne rezultaty podczas fotografowania z ręki na długich czasach naświetlenia. Ale przecież to nie jedyne plusy z posiadania stabilizowanego tele-zooma. W obiektywie długoogniskowym zdecydowanie ułatwia ona też kadrowanie na najdłuższych ogniskowych. Kompensuje wszelkie poruszenia i minimalizuje efekt drgania kadru widzianego w wizjerze, dzięki czemu obraz delikatnie pływa gwarantując znacznie lepsze panowanie nad kompozycją.

Jak już pewnie zauważyliście na powyższym wykresie osiągi testowanego Panasonica robią wrażenie. Na najdłuższej ogniskowej o ekwiwalencie 200 mm wykonaliśmy 100% ostrych zdjęć z czasem wynoszącym 1/30 sekundy! Co więcej, aż 70% nieporuszonych kadrów otrzymaliśmy na 1/15 sekundy, co jest już rewelacyjnym wynikiem. Dla przykładu, przy wyłączonej stabilizacji, efektywne fotografowanie kończyło się wraz z wybraniem czasu 1/125 sekundy (50% ostrych ujęć).

Stabilizacja obrazu w praktyce

stabilizacja ON: 1/8s, f/10, ISO 200, ogniskowa: 100 (ekwiwalent dla pełnej klatki 200)

stabilizacja OFF: 1/8s, f/10, ISO 200, ogniskowa: 100 (ekwiwalent dla pełnej klatki 200)
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
18
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Czy następca cenionego modelu Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS to konstrukcja jeszcze doskonalsza? Na papierze możliwości robią wrażenie. A jak jest w praktyce? W oczekiwaniu na pełny test...
37