Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Panasonic
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.

Autor: Michał Chrzanowski

7 Październik 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Jeśli chcemy ocenić szybkość automatycznego przeostrzania obiektywu Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. to pod uwagę musimy wziąć cały system AF Panasonica z ich flagową technologią DFD (Depth From Defocus), którą znajdziemy w zaawansowanych konstrukcjach. W wielkim skrócie można powiedzieć, że aparat dokładnie zna charakterystykę nieostrości szkła dla wszystkich odległości ostrzenia, przysłon i ogniskowych. System nadzoruje komunikację pomiędzy korpusem a przymocowanych obiektywem z prędkością aż 480 kl./s. Oznacza to, że w praktyce możemy cieszyć się przeostrzaniem z czasami wynoszącymi zaledwie 0,04 s.

Testowany zoom korzysta także z systemu wewnętrznego ostrzenia - tylko środkowe elementy układu optycznego poruszają się, aby nastawić ostrość (minimalna odległość ostrzenia wynosi 85 cm). Dzięki temu nie tylko zyskujemy na czasie przeostrzania, lecz także całkowita długość obiektywu pozostaje bez zmian. 

Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. podpięty do flagowca Lumix G9 zapewnia imponujące osiągi. Czas przeostrzania z planu dalekiego na bliski zajmuje zaledwie 0.19 sek. Natomiast ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie trwa jeszcze krócej - jedynie 0.06 sek. Musimy zaznaczyć, że są to czasy zanotowane dla pełnego zakresu ogniskowania.

System AF bardzo dobrze zaprezentował się także pod względem precyzji. Obiektyw trafiał pewnie w punkt - nawet w nieco bardziej wymagających sytuacjach oświetleniowych. Pochwalić musimy również pracę w trybie pojedynczym, jak i ciągłym, czego z pewnością oczekują po reporterskiej konstrukcji zaawansowani fotografowie.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
18
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Czy następca cenionego modelu Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS to konstrukcja jeszcze doskonalsza? Na papierze możliwości robią wrażenie. A jak jest w praktyce? W oczekiwaniu na pełny test...
37