Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - test obiektywu

Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO - test obiektywu ocena 74%

W nasze ręce trafił Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO. Nowa propozycja koreańskiego producenta to manualny, stałoogniskowy jasny obiektyw makro przeznaczony do aparatów z pełnoklatkową matrycą. Zobaczcie, jak nowy Samyang poradził sobie w naszym teście.

1. Wstęp


Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO został oficjalnie zaprezentowany na początku drugiego kwartału 2015 roku. Nowy model stanowi naturalne rozszerzenie linii zaawansowanych manualnych obiektywów przeznaczonych dla wymagających użytkowników. Szkło jest dedykowane do aparatów wyposażonych w pełną klatkę i zostało stworzone z myślą o miłośnikach makrofotografii. Dlatego też obiektyw oferuje odwzorowanie obrazu w skali 1:1 oraz umożliwia ostrzenie już od 30 cm. Zaś połączenie 9-listkowej przysłony, stałej ogniskowej 100 mm oraz światłosiły f/2,8 umożliwi efektowne odseparowanie głównego obiektu zdjęcia od tła oraz plastyczne rozmycie drugiego planu. Są to więc efekty bardzo pożądane i wręcz niezbędne szczególnie w fotografii makro.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)
Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO trafił do polskiej sprzedaży w kwietniu 2015 roku i można go nabyć w cenie około 1800 zł. Obiektyw jest dostępny w wersjach z mocowaniami Canon EF, Nikon, Pentax, Sony A, Sony E, Canon M, Fujifilm X, Samsung NX, Cztery Trzecie i Mikro Cztery Trzecie.

Zapraszamy do lektury testu obiektywu Samyang 100 mm f/2.8 ED UMC MACRO, gdzie zaprezentujemy wyniki, jakie otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Nikon D750.



Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0