Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye – zdjęcia przykładowe

Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye – zdjęcia przykładowe
W nasze ręce trafił Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye. Nowe szkło to jasny, superszerokokątny obiektyw typu rybie oko oferujący kąt widzenia 180 stopni i przeznaczony dla aparatów z pełnoklatkową matrycą.
Konstrukcja obiektywu składa się z dwunastu soczewek rozmieszczonych w ośmiu grupach. Wśród nich znajdują się trzy z niskodyspersyjnego szkła ED oraz dwie asferyczne. Ponadto, obiektyw został wyposażony w powłoki UMC oraz nanokrystaliczną powłokę antyrefleksyjną NCS. Obiektyw nie został wyposażony w silnik autofokus, jednak dzięki skali hiperfokalnej umieszczonej na obudowie manualne ostrzenie jest bardzo proste oraz intuicyjne. Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye charakteryzuje się dobrą ostrością, wysokim kontrastem oraz naturalnym odwzorowaniem kolorów. Dodając do tego wszystkiego światłosiłę wynoszącą f/2,8 możemy mieć pewność, że obiektyw sprawdzi się w naprawdę wymagających warunkach oświetleniowych.

Zanim jednak jeszcze zabierzemy się za pełny test obiektywu Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye, postanowiliśmy sprawdzić jego możliwości w terenie. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane aparatem Nikon D750, na standardowych ustawieniach. Przypięliśmy do niego szkło Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye, którego pełny test już wkrótce na naszych łamach.

Zdjęcia przykładowe

1/80 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/80 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/320 s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/500 s, f/4.0, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/250 s, f/4.0, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/60 s, f/2.8, ISO 3200, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/1000 s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/80 s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/160 s, f/22.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/100 s, f/20.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/320 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/100 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/250 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/100 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/125 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/640 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/40 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/50 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/160 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/500 s, f/3.5, ISO 2500, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/320 s, f/11.0, ISO 2500, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0