Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye – zdjęcia przykładowe

Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye – zdjęcia przykładowe
W nasze ręce trafił Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye. Nowe szkło to jasny, superszerokokątny obiektyw typu rybie oko oferujący kąt widzenia 180 stopni i przeznaczony dla aparatów z pełnoklatkową matrycą.
Konstrukcja obiektywu składa się z dwunastu soczewek rozmieszczonych w ośmiu grupach. Wśród nich znajdują się trzy z niskodyspersyjnego szkła ED oraz dwie asferyczne. Ponadto, obiektyw został wyposażony w powłoki UMC oraz nanokrystaliczną powłokę antyrefleksyjną NCS. Obiektyw nie został wyposażony w silnik autofokus, jednak dzięki skali hiperfokalnej umieszczonej na obudowie manualne ostrzenie jest bardzo proste oraz intuicyjne. Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye charakteryzuje się dobrą ostrością, wysokim kontrastem oraz naturalnym odwzorowaniem kolorów. Dodając do tego wszystkiego światłosiłę wynoszącą f/2,8 możemy mieć pewność, że obiektyw sprawdzi się w naprawdę wymagających warunkach oświetleniowych.

Zanim jednak jeszcze zabierzemy się za pełny test obiektywu Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye, postanowiliśmy sprawdzić jego możliwości w terenie. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane aparatem Nikon D750, na standardowych ustawieniach. Przypięliśmy do niego szkło Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye, którego pełny test już wkrótce na naszych łamach.

Zdjęcia przykładowe

1/80 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/80 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/320 s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/500 s, f/4.0, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/250 s, f/4.0, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/60 s, f/2.8, ISO 3200, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/1000 s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/80 s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/160 s, f/22.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/100 s, f/20.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/320 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/100 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/250 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/100 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/125 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/640 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/40 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/50 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/160 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/500 s, f/3.5, ISO 2500, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

1/320 s, f/11.0, ISO 2500, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0