Sigma dp2 Quattro - test

Sigma dp2 Quattro - test
Aparat Sigma dp2 Quattro pojawił się w lutym na targach CP+ w Jokohamie i od samego początku wzbudzał ogromne zainteresowanie - do egzemplarza przedprodukcyjnego stała długa kolejka chętnych do wzięcia go w ręce. Finalny egzemplarz dp2 Quattro trafił do naszej redakcji kilkanaście dni temu, dzięki czemu dziś możemy opublikować nasz redakcyjny test. Zapraszamy do lektury.
Początki serii aparatów kompaktowych DP firmy Sigma sięgają 2006 roku, gdy na rynku pojawił się model DP1. Później poznaliśmy w sumie kilkanaście różnych wersji tego aparatu, ale wszystkie miały szereg wspólnych cech: niewielkie, bliskie kieszonkowym wymiary, stałoogniskowy obiektyw, a także dużą matrycę korzystającą z technologii Foveon.

Aparat Sigma dp2 Quattro zadebiutował na tegorocznych targach CP+ w Jokohamie (przygotowaliśmy wtedy nasze "pierwsze wrażenia"). Niemałe zainteresowanie wzbudził kształt kompaktu. Niewielka obudowa odeszła do historii - dp2 Quattro ma duży korpus z szerokim, bardzo charakterystycznym gripem.

Nas bardzo zaciekawiła nowa matryca Foveon. Przypomnijmy: w przeciwieństwie do matryc z filtrem Bayera, sensor typu Foveon składa się z trzech warstw ułożonych jedna nad drugą, gdzie każda z nich odpowiada za rejestrację jednego z kolorów RGB. Każdy piksel "widzi" pełną informację o barwie światła. Nie ma interpolacji koloru, co ma skutkować wyższą jakością zdjęć. Początkowo w matrycach Foveon wszystkie warstwy miały tę samą rozdzielczość. W najnowszym wcieleniu jest inaczej: sensor ma wymiary 23,5 x 15,7 mm - górna warstwa ma rozdzielczość 5424 x 3616, a środkowa i dolna po 2712 x 1808 fotodetektorów.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)
Testowanej Sigmie przyjdzie konkurować z szeregiem zaawansowanych kompaktów. Wśród nich należy wymienić takie konstrukcje jak: Nikon Coolpix A, Fujifilm X100S, Ricoh GR, Sony Cyber-shot RX100 III, a także bezlusterkowcami, jak choćby Panasonic Lumix GM1 czy Sony A5000.

Test został podzielony na następujące części:
  1. Wstęp
  2. Specyfikacja
  3. Budowa i ergonomia
  4. Optyka
  5. Fotografowanie
  6. Jakość zdjęć
  7. Podsumowanie
  8. Zdjęcia do pobrania


słowa kluczowe:
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Rozwiń skrzydła - filtry szare Irix Edge w fotografii krajobrazu
12 Paź 2018
Zadajmy sobie pytanie: jak zaczynaliśmy swoją przygodę z fotografią? Zapewne w zależności od wieku, przygoda zaczynała się od „kliszy’“, kompaktu, bądź też telefonu komórkowego, lecz są to jedynie narzędzia będące odzwierciedleniem czasu i technologii w jakiej przyszło nam żyć, umożliwiające utrwalenie danej chwili.
0
Quadralite Move i Pulse - niedrogie lampy studyjne okiem Łukasza Piecyka
2 Paź 2018
Opanowanie światła błyskowego pozwala znacznie rozwinąć możliwości fotograficznego wyrazu i sprawi, że nasze zdjęcia zaczną wyglądać dużo lepiej. Na szczęście rozpoczęcie przygody ze światłem studyjnym nie musi oznaczać dużych wydatków.
0
Panasonic Lumix G9 - focus na fotografię
30 Wrz 2018
Lumix G9 to obecnie bez wątpienia jedna z najciekawszych propozycji dla wymagających fotografów. Co skrywa ten zaawansowany korpus?
0
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1