Sigma dp2 Quattro - test

Sigma dp2 Quattro - test
Aparat Sigma dp2 Quattro pojawił się w lutym na targach CP+ w Jokohamie i od samego początku wzbudzał ogromne zainteresowanie - do egzemplarza przedprodukcyjnego stała długa kolejka chętnych do wzięcia go w ręce. Finalny egzemplarz dp2 Quattro trafił do naszej redakcji kilkanaście dni temu, dzięki czemu dziś możemy opublikować nasz redakcyjny test. Zapraszamy do lektury.
Początki serii aparatów kompaktowych DP firmy Sigma sięgają 2006 roku, gdy na rynku pojawił się model DP1. Później poznaliśmy w sumie kilkanaście różnych wersji tego aparatu, ale wszystkie miały szereg wspólnych cech: niewielkie, bliskie kieszonkowym wymiary, stałoogniskowy obiektyw, a także dużą matrycę korzystającą z technologii Foveon.

Aparat Sigma dp2 Quattro zadebiutował na tegorocznych targach CP+ w Jokohamie (przygotowaliśmy wtedy nasze "pierwsze wrażenia"). Niemałe zainteresowanie wzbudził kształt kompaktu. Niewielka obudowa odeszła do historii - dp2 Quattro ma duży korpus z szerokim, bardzo charakterystycznym gripem.

Nas bardzo zaciekawiła nowa matryca Foveon. Przypomnijmy: w przeciwieństwie do matryc z filtrem Bayera, sensor typu Foveon składa się z trzech warstw ułożonych jedna nad drugą, gdzie każda z nich odpowiada za rejestrację jednego z kolorów RGB. Każdy piksel "widzi" pełną informację o barwie światła. Nie ma interpolacji koloru, co ma skutkować wyższą jakością zdjęć. Początkowo w matrycach Foveon wszystkie warstwy miały tę samą rozdzielczość. W najnowszym wcieleniu jest inaczej: sensor ma wymiary 23,5 x 15,7 mm - górna warstwa ma rozdzielczość 5424 x 3616, a środkowa i dolna po 2712 x 1808 fotodetektorów.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)
Testowanej Sigmie przyjdzie konkurować z szeregiem zaawansowanych kompaktów. Wśród nich należy wymienić takie konstrukcje jak: Nikon Coolpix A, Fujifilm X100S, Ricoh GR, Sony Cyber-shot RX100 III, a także bezlusterkowcami, jak choćby Panasonic Lumix GM1 czy Sony A5000.

Test został podzielony na następujące części:
  1. Wstęp
  2. Specyfikacja
  3. Budowa i ergonomia
  4. Optyka
  5. Fotografowanie
  6. Jakość zdjęć
  7. Podsumowanie
  8. Zdjęcia do pobrania


słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0