Wystawa Krzysztofa Pijarskiego "Dłubak - Źródła"

W najbliższy piątek, o godz. 19:00 w Galerii Asymetria odbędzie się wernisaż wystawy Krzysztofa Pijarskiego zatytułowanej "Dłubak - Źródła". To próba zmierzenia się z nieuporządkowanym archiwum Zbigniewa Dłubaka, polskiego fotografa, malarza, teoretyka sztuki i krytyka.
Pierwsza galeria fotografii historycznej Asymetria zaprasza na otwarcie wystawy Krzysztofa Pijarskiego "Dłubak - Źródła", która została przygotowana we współpracy z Fundacją Archeologia Fotografii. Fundacja zajmuje się opracowywaniem archiwum Zbigniewa Dłubaka. Wystawa odsłania przed nami jego fragmenty. To próba zmierzenia się z nieuporządkowanymi dokumentami, negatywami, zdjęciami.
Projekt ten zrodził się z potrzeby ujawnienia fragmentów spuścizny po Dłubaku, której opracowaniem zajmuje się Fundacja Archeologia Fotografii, zanim tytułowe Źródła zostaną wtłoczone w uporządkowane archiwum, poddane opresyjnej kategoryzacji, zrównane ze sobą, ponumerowane i nazwane. Krzysztof Pijarski - młody fotograf, historyk sztuki i krytyk wszedł w świat pudeł, teczek, szafek i kartonów jak na teren nieznany i kroczy po nim z aparatem w ręku jak wrażliwy odkrywca, uważny na pozornie nieważne znaki. Interesuje go nie tyle dość dobrze rozpoznany korpus twórczości Dłubaka, co marginesy, to, co zostaje zwykle unieważnione w oficjalnej historii sztuki.
Oprócz fotografii Pijarskiego na wystawie udostępniamy także facsimile dokumentów, notatek, maszynopisów oraz mini kartoteki w małych pudełkach zawierające przygotowane przez artystę "reprodukcje" wybranych zbiorów negatywów z archiwum. To tropy, na które już trafiliśmy - jedne prowadzą donikąd, inne mają swoje kontynuacje. Chcemy umożliwić, choćby zapośredniczone, ale jednak dotknięcie tej dostępnej tylko dla niewielu materii. Żeby dać się uwieść archiwum trzeba móc w nim grzebać, znaleźć własne ścieżki, ale także móc się w nim zagubić.

kurator wystawy: Karolina Lewandowska

Krzysztof Pijarski (ur. 1980) historyk sztuki, artysta/badacz posługujący się medium fotografii, tłumacz. Absolwent Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu i łódzkiej Filmówki; doktorant Wydziału Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Pisze pracę doktorską o pismach i myśli Michaela Frieda, jednego z krytyków i historyków sztuki związanych z "wysokim modernizmem" w Stanach Zjednoczonych, która ma być swoistą archeologią modernizmu. Najbardziej interesują go (po)nowoczesne losy obrazów.

Krzysztof PijarskiDłubak - Źródła
Wernisaż: 14.08, godz. 19:00
Termin: 15.08 - 11.09

Galeria Asymetria
ul. Nowogrodzka 18a m 8a (4 piętro)
Warszawa
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8