Kalendarz Lavazza 2016 - powrót do korzeni

Autor: Maciej Luśtyk

17 Grudzień 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Twórcy kalendarza Lavazza już drugi rok z rzędu rezygnują z mocno stylizowanych sesji na rzecz propagowania zdrowego stylu życia i ochrony środowiska. Nowy kalendarz jest naturalnym rozwinięciem zeszłorocznego projektu, którego realizacją zajął się światowej sławy fotograf Steve McCurry. W tym roku za obiektywem stanął 26-letni Joey Lawrence.

Gdy podczas naszego wywiadu z Wojtkiem Wojtczakiem zapytaliśmy o nadchodzące trendy, fotograf stwierdził, że w ciągu najbliższych lat fotografia stanie się zapewne bardziej autentyczna. Pierwsze tego sygnały możemy obserwować już teraz. Kilka tygodni temu premierę miał najnowszy kalendarz Pirelli, którego nowe oblicze, skupione na osobowościach, a nie ciele modeli, odbiło się echem nie tylko w świecie fotografii. Nowe kierunek w ostatnim czasie obrali także twórcy kalendarza Lavazza. Na 13 zdjęciach wchodzących w skład najnowszej publikacji nie zobaczymy nawet słynnej filiżanki.

Zobacz wszystkie zdjęcia (13)

Kalendarz Lavazza na rok 2016, zatytułowany “From Father to Son” to naturalne rozwinięcie projektu “Earth Defenders”, zapoczątkowanego przy okazji zeszłorocznego kalendarza, na potrzeby którego Steve McCurry sportretował afrykańskich farmerów. Tegoroczna edycja kalendarza, opracowana przy współpracy z międzynarodową organizacją Slow Food skupia się na młodym pokoleniu “obrońców Ziemi”. Twórcy postawili na świeżą krew także w przypadku doboru fotografa. Zdjęcia do nowej publikacji wykonał 26-letni Joey Lawrence.

“Innowacja przy jednoczesnym poszanowaniu tradycji. To recepta na życie wielu młodych farmerów z południowej Ameryki, Afryki i reszty świata, którzy przejmując dziedzictwo swoich ojców przejęli też odpowiedzialność za przyszłość naszej planety. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z organizacją Slow Food i bohaterami kalendarza nad projektem, który wykracza poza fotografię i niesie ze sobą ważne przesłanie.” - mówi dyrektor do spraw wizerunku firmy, Francesca Lavazza.

Joey Lawrence, fotograf i filmowiec odpowiedzialny za kształt nowego kalendarza, urodził się w 1989 roku w Kanadzie. Zaczął fotografować w wieku 10 lat, gdy od swojego ojca pożyczył kompaktowy aparat fotograficzny, co szybko przerodziło się jego pasję. W fotografii interesują go odmienne kultury. W swojej karierze pracował już na zlecenie m.in. National Geographic Channel, Armii Stanów Zjednoczonych, Summit Entertainment i firmy Canona.

”Musimy powrócić do korzeni. Chwycić za motyki, założyć rybackie buty i zająć się uprawą opuszczonych pól, by na nowo odkryć bogactwo i różnorodność świata naturalnego. Właśnie tego uczą nas młodzi obrońcy planety. Trzeba pielęgnować to, co otrzymaliśmy od naszych przodków, by zapewnić światu lepsze jutro.” - podsumowuje przedsięwzięcie założyciel Slow Food, Carlo Petrini.

Mimo wielu wzniosłych słów warto jednak pamiętać, że koniec końców jest to kalendarz promujący jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie.

Więcej o nowym kalendarzu przeczytacie na stronie calendar.lavazza.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Publikacje
Wystartowała 5. edycja BUP Book Award - wygraj publikację własnej książki fotograficznej
Wystartowała 5. edycja BUP Book Award - wygraj publikację własnej książki fotograficznej
Nie musisz mieć makiety ani nawet dokończonego projektu. Liczy się tylko to, co chcesz pokazać. Zgłoszenia do tegorocznej edycji BUP Book Award możecie nadsyłać do 12 maja. Zwycięzca...
26
Bezkoniec - pierwsza publikacja uczestników Szkoły Dokumentu Pix.House
Bezkoniec - pierwsza publikacja uczestników Szkoły Dokumentu Pix.House
Pix.House inauguruje sezon 2024 premierą książki „Bezkoniec”. Razem z towarzyszącą jej wystawą stanowi podsumowanie kilkuletniej pracy słuchaczy, którzy pracowali nad realizacją...
17
Zimowe wydanie Digital Camera Polska w sprzedaży
Zimowe wydanie Digital Camera Polska w sprzedaży
Na półkach sklepowych znajdziecie zimowy numer Digital Camera Polska. To aż 150 stron fotograficznych porad i inspiracji!
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)