Kipon Elegant, manualne obiektywy do systemów Nikon Z i Canon EOS R, już dostępne w sprzedaży

0
Michał Chrzanowski
4 Styczeń 2019
Artykuł na: 4-5 minut

24 mm, 35 mm, 50 mm, 75 mm i 90 mm ze światłem f/2.4 to pięć w pełni manualnych stałek z nowej rodziny Kipon Elegant, kompatybilnej z bezlusterkowymi systemami Nikon Z i Canon EOS R. Obiektywy właśnie trafiły do sprzedaży, a producent ujawnił o nich nieco więcej szczegółów.

Firma Kipon nie daje o sobie zapomnieć. W październiku ubiegłego roku producent zaprezentował ponad 20 adapterów do systemów Nikon Z i EOS R. Ale na tym nie poprzestał. Kolejnym krokiem była premiera najnowszej linii obiektywów Kipon Elegant - 5 manualnych szkieł kompatybilnych z Nikonem Z6, Z7 i Canonem EOS R. Niestety w grudniu 2018 roku firma nie zdradziła zbyt wielu szczegółów o nowych konstrukcjach. Jednak teraz manualne stałki trafiły do sprzedaży, a my dowiedzieliśmy się nieco więcej o specyfikacji poszczególnych szkieł.

Wśród 5 nowych obiektywów z linii Elegant, znajdziemy modele 24 mm, 35 mm, 50 mm, 75 mm i 90 mm ze światłem f/2.4. Każdy z nich zapewnia ręczne ustawianie ostrości oraz możliwość zamocowania filtrów o średnicy 49 mm. Mają całkowicie metalową konstrukcję, gdzie dodatkowo zastosowano elementy z anodyzowanego aluminium, mosiądzu i stali nierdzewnej. Co ważne, szkła projektowano oryginalnie z myślą o mocowaniu M, dzięki czemu korpusy są stosunkowo lekkie i kompaktowe (35-79 x 58 mm, 250-330 g). Z pewnością może to zwrócić uwagę osób szukających niedrogich, lekkich szkieł do bezlusterkowych pełnych klatek. Niestety trzeba pamiętać, że są to obiektywy w pełni manualne. Z racji braku styków nie będziemy w stanie pracować w trybach preselekcji, ani zapisać pełnych danych EXIF.

Najszersza stałka 24 mm f/2.4 to układ optyczny składający się z 8 elementów rozmieszczonych w 7 grupach. 35 mm f/2.4 to z kolei 6 soczewek rozlokowanych w 6 grupach. Optyka standardowego szkła 50 mm f/2.4 nie została ujawniona. Wiemy natomiast, że obiektyw - podobnie jak modele 24 i 35 mm - ma 6-listkową przysłonę oraz skalę ukazującą odległość hiperfokalną. Portretowy Kipon Elegant 75 mm f/2.4 został opracowany na bazie układu optycznego składającego się z 5 elementów oraz 6-listkowej przysłony. Ostatni z zaprezentowanych obiektywów, 90 mm f/2.4 wyposażono w podobny układ, co szersze stałki. Niemniej jednak dokładna specyfika konstrukcji optycznej nie została ujawniona. Wiemy jedynie, że w celu dostarczenia możliwie najlepszego rozmycia obrazy, stałka korzysta z 10-listkowej przysłony, co ma zagwarantować plastyczne nieostrości i okrągłe bokeh.

Cena i dostępność

Obiektywy z serii Kipon Elegant są już dostępne w sprzedaży w cenach: 499 dolarów (24 mm f/2.4), 468 dolarów (35 mm f/2.4), 325 dolarów (50 mm f/2.4), 355 dolarów (75 mm f/2.4) i 386 dolarów (90 mm f/2.4). O polskich cenach, ani o tym, kiedy i czy w ogóle szkła trafią do dystrybucji na terenie naszego kraju jeszcze nie wiemy. Więcej informacji znajdziecie pod adresem kipon.com.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Jeśli jesteście zdania, że obrazek dostarczany przez współczesne obiektywy jest zbyt sterylny, Sigma ma odpowiedź na wasze problemy. Powitajcie serię obiektywów...
40
0
Samyang XEEN CF - kompaktowe i lekkie obiektywy filmowe z włókna węglowego
Samyang XEEN CF - kompaktowe i lekkie obiektywy filmowe z włókna węglowego
Nowa linia kinematograficznych szkieł Samyanga doskonale wpisywać ma się w najnowszy trend kompaktowego i lekkiego sprzętu wideo.
4
0
Irix Cine 11 mm T4.3 - ultraszerokokątny obiektyw filmowy dołącza do rodziny
Irix Cine 11 mm T4.3 - ultraszerokokątny obiektyw filmowy dołącza do rodziny
Irix rozszerza ofertę szkieł o drugi model kierowany do filmowców. Choć ogólna specyfikacja przypomina jego fotograficzny odpowiednik, producent obiecuje że zarówno...
8
0
Powiązane artykuły