Canva przejmuje Affinity. Adobe będzie miało problem

Autor: Maciej Luśtyk

26 Marzec 2024
Artykuł na: 4-5 minut

Znana wszystkim dobrze platforma do szybkiego projektowania graficznego przejmuje Affinity - producenta przystępnych cenowo alternatyw dla produktów z oferty Adobe. Czy to zapowiedź małej rewolucji w branży graficznej?

Australijskiej marki Canva nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Rozwijana od przeszło 10-lat platforma do projektowania online wzięła szturmem rynek i dziś jest podstawą pracy większości osób, które nie posiadają posiadają gruntownego doświadczenia w dziedzinie profesjonalnego projektowania graficznego. Oferując niezliczoną liczbę szablonów, grafik i przyjazny interfejs, Canva świetnie sprawdza się w szerokim spektrum zastosowań - od tworzenia prostych prezentacji, po projektowanie reklam i postów do mediów społecznościowych. Tym sposobem w krótkim czasie stała się głównym konkurentem dla usług Adobe.

Tym, czego do tej pory brakowało platformie, z pewnością był brak bardziej rozbudowanych narzędzi, które mogły by przyciągnąć do niej twórców profesjonalnych, skupionych wokół aplikacji konkurencji. Wygląda na to, że niebawem się to zmieni, bo oto firma ogłosiła przejęcie Affinity - producenta dobrze ocenianych i przystępnych cenowo aplikacji, będących alternatywą dla programów Adobe Photoshop, Ilustrator oraz InDesign.

Canva i Affinity chcą stworzyć potężny kombajn, który rozwinąć ma możliwości projektantów na każdym poziomie zaawansowania

„Przejęcie znacząco wzmacnia wizję Candy w zakresie budowy najbardziej wszechstronnego pakietu narzędzi do komunikacji wizualnej. Podczas gdy w ostatniej dekadzie Canva odnotowała szybki wzrost wśród pracowników bez wykształcenia w zakresie projektowania, integracja profesjonalnego oprogramowania Affinity odblokowuje teraz pełne spektrum możliwości projektantów na każdym poziomie i etapie podróży projektowej” - czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym.

Zespół Affinity

Co ważne, przejęcie to nie oznacza jedynie wyssania zasobów Affinity w celu rozbudowania webowej aplikacji Canvy. Australijczycy kreślą wizję wspólnego rozwoju, gdzie obydwa zestawy narzędzi wzajemnie się uzupełniają, tworząc najwygodniejszą i dostępną dla wszystkich platformę do projektowania graficznego.

„Canva będzie nadal inwestować w pakiet Affinity, aby nie tylko spełniał potrzeby profesjonalnych projektantów, ale także poprawiał ich doświadczenia i umożliwiał im wykonywanie najlepszej pracy. Razem, Canva i Affinity będą potężnym kombajnem, który rozwinie możliwości każdego rodzaju projektanta.

„W miarę jak komunikacja wizualna staje się codziennością zespołów i organizacji na całym świecie, przejęcie to przyspiesza również ambicje korporacyjne Canvy, odblokowując przyszłość, w której profesjonalni projektanci mogą tworzyć projekty i szablony za pomocą Affinity, by później każdy mógł swobodnie skalować je i przekształcać za pomocą platformy online”

Nieco więcej na temat przejęcia mówi CEO Affinity Ashley Hewson w komunikacie opublikowanym na kanale YouTube. Jak zapewnia, nowa sytuacja nie zmienia nic zarówno dla pracowników, jak i użytkowników. Wszystkie aplikacje Affinity będą nadal dostępne w takim samym modelu i będą dalej rozwijane - dzięki dostępowi do zasobów Canvy prawdopodobnie także w znacznie większym tempie.

Czy to koniec hegemonii Adobe? Pewnie nie, ale amerykański gigant będzie miał rosnący problem

Nieoczekiwane przejęcie Affinity może jeszcze mocniej odbić się na pozycji Adobe, które już teraz z trudem konkuruje z ofertą Canvy. O ile do teraz zawodowcy z dziedziny projektowania grafiki byli w zasadzie zmuszeni do korzystania z pakietu Adobe, integracja profesjonalnych narzędzi z popularną i używaną powszechnie platformą online ma szansę odmienić krajobraz branży. Oczywiście Adobe to znacznie więcej, niż tylko projektowanie grafiki 2D i taka zmiana prawdopodobnie nie sprawi, że generujący rekordowe przychody model biznesowy amerykańskiego giganta legnie w gruzach. Z pewnością może jednak sprawić, że zawodowa praca z grafiką stanie się przyjemniejsza, a przede wszystkim tańsza, co doceni wielu użytkowników.

Jesteśmy bardzo ciekawi, jak cała sytuacja będzie się rozwijać i mamy przeczucie, że o nowościach z oferty Affinity będziemy was informować znacznie częściej.

Więcej na temat przejęcia przeczytacie w oficjalny komunikacie na stronach affinity.serif.com i canva.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)