Kim jest Social Media Sitter? Sieć hoteli wystartowała z nową "społecznościową" usługą

0
Maciej Luśtyk
4 Grudzień 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Jeśli ciągle nie wierzycie, że uzależnienie od mediów społecznościowych to poważny problem, być może przekona was nowa usługa wprowadzona przez szwajcarski oddział Ibis. Social Media Sitter na czas urlopu zaopiekuje się naszymi profilami tak, byśmy cały czas byli na nich aktywni, a nie musieli tracić czasu na ich obsługę.

Wiosną tego roku znajomi wracający z urlopu w Azji opowiedzieli mi o dość popularnej w tamtych stronach usłudze - możliwości wynajęcia fotografa z ulicy, który spędzając z nami kilka godzin wykona ładne zdjęcia do użycia w mediach społecznościowych. Idealna opcja dla zakochanych z ciągotą do relacjonowania związku w internecie czy samotnie podróżujących, którzy chcieliby być uwiecznieni na zdjęciu w atrakcyjnych okolicznościach natury.

Wygląda na to, że pomysł wyręczenia użytkowników z trudu związanego z obsługą kont w mediach społecznościowych znalazł dla siebie miejsce także w Europie i to w znacznie bardziej rozbudowanej formie. Sieć hoteli Ibis wystartowała w Szwajcarii z usługą Social Media Sitter, w ramach której, na czas urlopu wyznaczona osoba zajmie się naszym profilem w serwisie Instagram.

"Ty się relaksujesz, my publikujemy"

 

Usługę reklamuje hasło “Relax. We post”, a jej założenia wydają się być jak najbardziej dobre. Oto nareszcie dzięki “społecznościowej niani” użytkownicy mają móc skupić się na zwiedzaniu czy przeżywaniu ważnych chwil, bez smartfona przed oczami. Całość dość dobrze obrazuje okraszony “niemieckim” humorem film reklamowy.

Z usługi można było korzystać w listopadowe weekendy w 17 hotelach Ibis, znajdujących się w w Zurychu i Genewie. Był to program pilotażowy, mający za zadanie ocenić popyt na tego typu usługi. Dodatkową atrakcją był fakt, że osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie profili gości hotelu zostali znani miejscowi influencerzy. Wygląda tez na to, że usługa była oferowana bezpłatnie, po wcześniejszej rezerwacji.

Rosnąca potrzeba cyfrowego detoksu

Jak na razie strona internetowa projektu nie oferuje możliwości rezerwacji usługi na dalsze terminy, niemniej jednak można się spodziewać, że z biegiem czasu zawita także w innych lokalizacjach.

- Millenialsi rzadko kiedy przeżywają ważne momenty nie będąc dekoncentrowanym przez urządzenia mobilne. Ich mantrą jest hasło “Pics or it didn’t happen”. Dla niektórych presja wywoływana przez media społecznościowe jest tak duża, że potrzebują cyfrowego detoksu. I właśnie tego rodzaju relaks oferuje nasza usługa - mówią pomysłodawcy.

Intencje z pewnością są dobre, choć prawdopodobnie lepiej by było, gdyby podobna usługa w ogóle nie była potrzebna. Dodatkowo, jak by nie patrzeć jeszcze bardziej napędza ona potrzebę stałej obecności w mediach społecznościowych, dla której ma stanowić remedium. Nie nam jednak oceniać wpływ mediów społecznościowych na kondycję człowieka. Mimo to nie ulega wątpliwości, że to ciekawy przykład tego jak usługi fotograficzne adaptują się do aktualnych potrzeb rynku.

A wy, jak oceniacie tego rodzaju przedsięwzięcia? Czy za kilka lat będzie to podstawową usługą oferowaną przez biura podróży?

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Aparaty cyfrowe narażone na ataki ransomware. Czy hakerzy obiorą za cel fotografów?
Aparaty cyfrowe narażone na ataki ransomware. Czy hakerzy obiorą za cel fotografów?
Na pewno nie raz słyszeliście już o sytuacjach gdy hakerzy żądają okupu za odblokowanie firmowych komputerów. Okazuje się, że ofiarami podobnych działań mogą także...
18
0
Rok 2019 na półmetku. Rynek aparatów w coraz gorszej sytuacji
Rok 2019 na półmetku. Rynek aparatów w coraz gorszej sytuacji
Jeśli myśleliście, że rynek fotograficzny dotknął już dna i w końcu przyjdzie czas na poprawę, mamy złą wiadomość. 2019 to kolejny rok z rzędu, w którym branża notuje...
22
27
Meyer Optik Görlitz wraca do gry i zapowiada nowe obiektywy
Meyer Optik Görlitz wraca do gry i zapowiada nowe obiektywy
Nowe kierownictwo, nowe standardy produkcji, nowe podejście do marketingu i biznesu oraz zapowiedź odświeżonych obiektywów i zupełnie nowej linii szkieł - Meyer Optik...
12
1
Powiązane artykuły