Kim jest Social Media Sitter? Sieć hoteli wystartowała z nową "społecznościową" usługą

0
Maciej Luśtyk
4 Grudzień 2018
Artykuł na: 6-9 minut

Jeśli ciągle nie wierzycie, że uzależnienie od mediów społecznościowych to poważny problem, być może przekona was nowa usługa wprowadzona przez szwajcarski oddział Ibis. Social Media Sitter na czas urlopu zaopiekuje się naszymi profilami tak, byśmy cały czas byli na nich aktywni, a nie musieli tracić czasu na ich obsługę.

Wiosną tego roku znajomi wracający z urlopu w Azji opowiedzieli mi o dość popularnej w tamtych stronach usłudze - możliwości wynajęcia fotografa z ulicy, który spędzając z nami kilka godzin wykona ładne zdjęcia do użycia w mediach społecznościowych. Idealna opcja dla zakochanych z ciągotą do relacjonowania związku w internecie czy samotnie podróżujących, którzy chcieliby być uwiecznieni na zdjęciu w atrakcyjnych okolicznościach natury.

Wygląda na to, że pomysł wyręczenia użytkowników z trudu związanego z obsługą kont w mediach społecznościowych znalazł dla siebie miejsce także w Europie i to w znacznie bardziej rozbudowanej formie. Sieć hoteli Ibis wystartowała w Szwajcarii z usługą Social Media Sitter, w ramach której, na czas urlopu wyznaczona osoba zajmie się naszym profilem w serwisie Instagram.

"Ty się relaksujesz, my publikujemy"

 

Usługę reklamuje hasło “Relax. We post”, a jej założenia wydają się być jak najbardziej dobre. Oto nareszcie dzięki “społecznościowej niani” użytkownicy mają móc skupić się na zwiedzaniu czy przeżywaniu ważnych chwil, bez smartfona przed oczami. Całość dość dobrze obrazuje okraszony “niemieckim” humorem film reklamowy.

Z usługi można było korzystać w listopadowe weekendy w 17 hotelach Ibis, znajdujących się w w Zurychu i Genewie. Był to program pilotażowy, mający za zadanie ocenić popyt na tego typu usługi. Dodatkową atrakcją był fakt, że osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie profili gości hotelu zostali znani miejscowi influencerzy. Wygląda tez na to, że usługa była oferowana bezpłatnie, po wcześniejszej rezerwacji.

Rosnąca potrzeba cyfrowego detoksu

Jak na razie strona internetowa projektu nie oferuje możliwości rezerwacji usługi na dalsze terminy, niemniej jednak można się spodziewać, że z biegiem czasu zawita także w innych lokalizacjach.

- Millenialsi rzadko kiedy przeżywają ważne momenty nie będąc dekoncentrowanym przez urządzenia mobilne. Ich mantrą jest hasło “Pics or it didn’t happen”. Dla niektórych presja wywoływana przez media społecznościowe jest tak duża, że potrzebują cyfrowego detoksu. I właśnie tego rodzaju relaks oferuje nasza usługa - mówią pomysłodawcy.

Intencje z pewnością są dobre, choć prawdopodobnie lepiej by było, gdyby podobna usługa w ogóle nie była potrzebna. Dodatkowo, jak by nie patrzeć jeszcze bardziej napędza ona potrzebę stałej obecności w mediach społecznościowych, dla której ma stanowić remedium. Nie nam jednak oceniać wpływ mediów społecznościowych na kondycję człowieka. Mimo to nie ulega wątpliwości, że to ciekawy przykład tego jak usługi fotograficzne adaptują się do aktualnych potrzeb rynku.

A wy, jak oceniacie tego rodzaju przedsięwzięcia? Czy za kilka lat będzie to podstawową usługą oferowaną przez biura podróży?

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Weronika Gęsicka nominowana do Paszportu Polityki 2019
Weronika Gęsicka nominowana do Paszportu Polityki 2019
Po raz kolejny do prestiżowej branżowej nagrody w kategorii Sztuk Wizualnych nominowany jest fotograf. W tym roku o laur powalczy Weronika Gęsicka.
20
3
Nadchodzi era fotografii obliczeniowej. Sony otwiera dział ds. rozwoju sztucznej inteligencji
Nadchodzi era fotografii obliczeniowej. Sony otwiera dział ds. rozwoju sztucznej inteligencji
Dziś układy wytrenowane w oparciu o sieci neuronowe są podstawą większości nowych technologii. Dlaczego więc tak powolnie wkraczają one na rynek aparatów...
13
6
Oto 7 projektów, które rywalizują o tytuł najlepszego fotoreportażu roku. Finaliści 2. edycji Konkursu im. Krzysztofa Millera
Oto 7 projektów, które rywalizują o tytuł najlepszego fotoreportażu roku. Finaliści 2. edycji...
Reportaże o uchodźcach, osobach starszych, Wielkim Tygodniu na Sycylii, handlu ludźmi we Włoszech, ruchu Glitter Confusion, niepełnosprawnym kulturyście oraz podróży...
41
0
Powiązane artykuły