Kosmiczne selfie sprzedane za 9,200 dolarów

Autor: Maciej Luśtyk

3 Marzec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
W zeszłym roku astronauta Buzz Aldrin chwalił się na Twitterze zdjęciem selfie z 1966 roku, które zrobił w otwartej przestrzeni kosmicznej podczas misji Gemini 12. Zdjęcie ochrzczone mianem najlepszego selfie w historii zostało sprzedane na aukcji za niebotyczną kwotę 9,200 dolarów.

O fenomenie selfie można by pewnie napisać doktorat z socjologii. Z jednej strony wszyscy się z tego śmieją, z drugiej codziennie na portalach społecznościowych pojawiają się setki tysięcy nowych “autoportretów”. Jednak niezależnie od naszego zdania na ten temat musimy przyzwyczaić się do faktu, że selfie na dobre zagościło w naszym świecie i stało się elementem popkultury XXI wieku. Dobry tego przykładem jest zdjęcie zrobione w 1966 roku przez astronautę Buzza Aldrina, które właśnie zostało sprzedane za 9,200 dolarów.

Zdjęcie sprzedane za pośrednictwem londyńskiego domu aukcyjnego Dreweatts & Bloomsbury było jednym z 700 obrazów wystawionych na aukcję przez NASA, jednak tylko ono wzbudziło wokół siebie tak dużo szumu. Końcowa kwota dziesięciokrotnie przebiła oczekiwania wystawcy, który szacował, że oferty kupna będą oscylowały na poziomie 1000 dolarów.

Jeśli czytając tego posta zastanawiacie się w jakim kierunku zmierza ludzkość, to na dobitkę dodamy, że na tej samej aukcji zdjęcie z 1946 roku będące pierwszym zdjęciem wykonanym w przestrzeni kosmicznej, zostało sprzedane za bagatela 2,150 dolarów. Na pocieszenie dodamy jednak, że kilku zdjęciom udało się przebić wynik finansowy selfie Buzza Ladrina.

Więcej informacji znajdziemy na stronie dreweatts.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)