Muzea zabraniają używania selfie sticków

0

Autor: Maciej Luśtyk

10 Marzec 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Szał na selfie wziął szturmem cały świat. W ciągu kilku lat zdjęcia tego typu stały się istotnym elementem kultury masowej, a w ostatnim czasie mogliśmy zaobserwować rosnącą popularność tzw. selfie sticks, czyli uchwytów ułatwiających zrobienie selfie. Akcesorium wywołuje sporo kontrowersji. Do tego stopnia, że największe muzea świata zabraniają ich używania.

Prawdopodobnie mieliście już okazję zauważyć na ulicy osoby z charakterystycznym kijkiem do autoportretów. Zdjęcia selfie zalewają portale społecznościowe i wygląda na to, że dla wielu osób stały się główną rozrywką dnia. Mimo że zdjęcia tego typu stały się istotnym elementem kultury masowej, wykonywanie zdjęć selfie w każdej możliwej sytuacji i używanie selfie sticków z kulturą ma niewiele wspólnego. Tak przynajmniej zdają się uważać zarządcy największych na świecie muzeów, którzy mają zamiar wprowadzić zakaz używania kijków do selfie na terenie wspomnianych obiektów.

Wśród najbardziej znanych miejsc rozważających wprowadzenie zakazu używania akcesorium znajdują się między innymi francuskie Centrum Pompidou, Wersal, i Luwr, a także nowojorskie muzem MOMA i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Chicago. Oficjalnie, zakaz używania uchwytów do selfie argumentowany jest kwestią bezpieczeństwa eksponatów i zwiedzających, jednak nie możemy oprzeć się wrażeniu, że prawdziwy powód tej decyzji został dyskretnie pominięty. Jesteśmy ciekawi, czy podobny zakaz pojawi się w regulaminie polskich muzeów.

Więcej informacji o zakazie znajdziemy na stronie dziennika The Telegraph

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
21
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)