Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR - test

Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR to najnowszy profesjonalny teleobiektyw japońskiego producenta. Wielu użytkowników czekało na tego typu propozycję z bagnetem F. W tym segmencie jest jednak bardzo duża konkurencja. Czy najnowszy produkt Nikona będzie w stanie nawiązać równą walkę z droższą propozycją Nikona i obiektywami producentów zewnętrznych?

Autor: Patryk Wiśniewski

15 Luty 2013
Artykuł na: 29-37 minut

3. Konstrukcja

Pierwszą rzeczą, o której należy wspomnieć w przypadku obiektywu Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR jest to, że został wykonany w Tajlandii. Dla niektórych użytkowników może mieć to istotne znaczenie, zwłaszcza że flagowy zoom f/2.8 jest konstruowany w Japonii.

Na samą jakość wykonania nie możemy narzekać. Poszczególne elementy ściśle do siebie przylegają. Pierścienie bardzo dobrze reagują na zmianę parametrów.

Bagnet został oczywiście wykonany z metalu jest także uszczelniony i dobrze oznaczony przez producenta, więc szybka zmiana obiektywu nie sprawia najmniejszych problemów.

Soczewki zostały obudowane metalową obudową, która została pokryta matową farbą. Oprócz pierścienia ostrości i zmiany ogniskowej z boku zostały umieszczone przełączniki. Jeden odpowiada za zakres ostrzenia, drugi włącza lub wyłącza stabilizację, a trzeci decyduje o jej trybie działania.

Największym zyskiem dla użytkowników tego obiektywu będzie minimalna odległość ostrzenia, która wynosi 1 metr, co jest wynikiem lepszym o 40 cm od obiektywu Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II.

Średnica mocowania filtra w obiektywie Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/4G VR wynosi 67mm co jest zdecydowanie mniejszą wartość niż w przypadku flagowego zooma reporterskiego (77mm). Wyraźnie przekłada się to na wagę obiektywu, która wynosi 850 gramów. Wymiary nowego Nikkora to 78 x 178,5 mm

Oprócz obiektywu w zestawie znajdują się dwa dekielki, miękki pokrowiec oraz osłona przeciwsłoneczna. Ta ostatnia została wykonana z plastiku.

Obiektyw składa się z 20 soczewek w 14 grupach, w tym 3 soczewki ze szkła ED i 1 soczewka HRI. Szkła zostały oczywiście pokryte powłokami nanokrystalicznymi. Przysłona składa się z 9 zaokrąglonych listków.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)