Black & White Photography - wrzesień 2003

Autor: Łukasz Kacperczyk

9 Wrzesień 2003
Artykuł na: 4-5 minut
Przedstawiamy zawartość wrześniowego numeru miesięcznika "Black & White Photography". Znajdziemy w nim między innymi kilka tekstów na temat fotografii pejzażowej (cały numer jest poświęcony amerykańskiemu krajobrazowi), wprowadzenie do wielkiego formatu i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona (który tym razem napisał też jeden dłuższy artykuł).

Przedstawiamy zawartość wrześniowego numeru miesięcznika Black & White Photography. Znajdziemy w nim między innymi kilka tekstów na temat fotografii pejzażowej (cały numer jest poświęcony amerykańskiemu krajobrazowi), wprowadzenie do wielkiego formatu i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona (który tym razem napisał też jeden dłuższy artykuł).

  1. Porady
  2. Galerie
  3. Historia fotografii
Okładka wrześniowego numeru "Black & White Photography".

1. Porady

We wrześniowym Black & White Photography jak zwykle znajdziemy stałą rubrykę "The Printer's Art", w której co miesiąc prezentowane są trzy zdjęcia, których autorzy szczegółowo opisują każdy krok tworzenia odbitki. Najnowszy numer miesięcznika zawiera pierwszą z czterech części serii na temat fotografii wielkoformatowej. Interesujące są rezultaty comiesięcznego pleneru fotograficznego organizowanego przez magazyn dla swoich czytelników. Tym razem Lee Frost i trzech wybrańców fotografowało targi konne w Appleby-in-Westmoreland. W rubryce "Master Printers" znajdziemy tekst o pracy Steve'a Macleoda, który do każdego klienta stara się podchodzić indywidualnie. W swoim felietonie Mike Johnston, którego cotygodniowy tekst z cyklu Fotograf niedzielny publikujemy w Fotopolis, pisze o najtańszym małoobrazkowym systemie na rynku wtórnym.

2. Galerie

We wrześniowym numerze Black & White Photography jak zwykle znajdziemy ciekawą galerię prac czytelników - od spokojnych, "pustych", panoramicznych krajobrazów miejskich, po portrety, czy dramatyczne pejzaże z najpiękniejszych i najbardziej malowniczych okolic Wielkiej Brytanii. Warto przeczytać bogato ilustrowany wywiad Charlesem Phillipsem, uczniem samego Ansela Adamsa. W numerze znajdziemy też reportaż George'a Losse, który przemierzył Stany Zjednoczone wzdłuż Route 30. Warto też obejrzeć abstrakcyjne krajobrazy autorstwa Steve'a Mulligana i prace Craiga Varjabediana, który od 20 lat dokumentuje życie i krajobrazy stanu Nowy Meksyk.

3. Historia fotografii

W rubryce "Golden Oldie" znajdziemy tekst o George'u Charlesie Beresfordzie, brytyjskim portreciście z przełomu wieków XIX i XX, bliskim przyjacielu Rudyarda Kiplinga. Warto też przeczytać obszerny artykuł Mike'a Johnstona, w którym autor przedstawia początki fotografii w Ameryce ze szczególnym uwzględnieniem fotografii krajobrazowej.

Cena miesięcznika Black & White Photography w Polsce: 31,40 z?

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Publikacje
Tyski Zin Fotograficzny - miniony rok w obiektywie członków TTF
Tyski Zin Fotograficzny - miniony rok w obiektywie członków TTF
Tyskie Towarzystwo Fotograficzne zaprasza na premierę zina, który podsumowuje ostatni rok jego działalności. Publikacja prezentuje zdjęcia 23 członków TTF-u.
6
Zwyczajne Miasto - Wojciech Wilczyk autorem najnowszej Kolekcji Wrzesińskiej
Zwyczajne Miasto - Wojciech Wilczyk autorem najnowszej Kolekcji Wrzesińskiej
Kolekcja Wrzesińska to wieloletni projekt fotograficzny, w którego rezultacie powstaje artystyczne archiwum fotograficzne Miasta i Gminy Września. Autor tegorocznego projektu...
9
Historia fotografii po polsku - „Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839-1989”
Historia fotografii po polsku - „Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839-1989”
Wydana przez Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu książka „Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839-1989” to największy dotychczas zbiór tekstów dotyczących polskiej...
6