Który rodzaj stabilizacji wideo jest najlepszy? Sprawdzili je wszystkie

Autor: Maciej Luśtyk

5 Sierpień 2022
Artykuł na: 2-3 minuty

Gimbal, stabilizacja matrycy a może stabilizacja w postrprodukcji. Zobacz czym różnią się poszczególne techniki i poznaj ich wady oraz zalety.

Trząsący się obraz jeszcze do niedawna był zmorą większości amatorów filmowania. W ostatnim czasie technologia poszła jednak mocno naprzód i otrzymujemy szereg narzędzi, które pozwalają skutecznie ustabilizować materiał z większości urządzeń.

Smartfony i kamery sportowe bazują na zaawansowanej stabilizacji cyfrowej, twórcy pracujący aparatami mają do dyspozycji stabilizację sensora i coraz doskonalsze gimbale, a coraz częściej słyszy się także o wysoce skutecznym stabilizowania materiałów na etapie postprodukcij przy wykorzystaniu danych z czujników żyroskopowych.

Porównanie rodzajów stabilizacji materiałów wideo

Który z tych systemów będzie najlepszy? Gdy dopiero zaczynamy naszą przygodę z filmowaniem, trudno będzie przekonać nam się na własnej skórze o wadach i zaletach każdej z tej technik. Na szczęście zrobiła to za nas ekipa z kanału Syrp Lab, która porównała ze sobą i dokładnie opisała działanie poszczególnych typów stabilizacji.

Na koniec mały spoiler. Najdoskonalszą stabilizację są w stanie zaoferować kamery sferyczne, ale to wcale nie znaczy, że będzie to najlepsza stabilizacja w każdej sytuacji.

Całość możecie przeczytać też w formie artykułu na stronie syrplab.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
3
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
10
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Wybór nośnika pamięci zależy nie tylko od tego, jaki typ kart akceptuje nasz aparat, kamera lub dron, ale także, a może przede wszystkim, od rodzaju materiałów, jakie za pomocą tych urządzeń...
19
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)