System VC w stałkach Tamron – Jak sprawdza się w praktyce?

4
11 Maj 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Wbudowana stabilizacja to nie tylko większa szansa na nieporuszone zdjęcia w słabym świetle, ale - o czym często zapominamy - również zauważalnie lepszą jakość obrazu. Sprawdziliśmy, jak technologia VC sprawdza się w nowej linii jasnych stałek Tamron!

Do niedawna wbudowana optyczna stabilizacja była przede wszystkim sposobem na zrekompensowanie mniejszej jasności optyki. Firmy szybko zorientrowały się, że efektywny stabilizator pozwoli im wprowadzać na rynek obiektywy ciemniejsze, ale jednocześnie mniejsze i znacznie tańsze w produkcji. Wiele popularnych zoomów wiodących producentów debiutowało więc ostatnio w wersji f/4 (zamiast f/2,8) ale z dopiskiem IS czy VR w nazwie. Nie wszystkim oczywiście taki ruch się spodobał, bo choć zyskaliśmy nawet 2-3 EV pod względem czasów migawki, tracimy jednocześnie małą głębię ostrości, charakterystyczną dla jasnej optyki.

Wprowadzenie optycznych systemów stabilizacji w jasnych stałkach wydaje się być zupełnie nową ideą. Nie musimy wybierać pomiędzy dużym otworem względnym przysłony a stabilizacją, możemy cieszyć się zaletami obu rozwiązań. W efekcie wykonujemy nieporuszone zdjęcia na jeszcze krótszych czasach lub przy ISO niższym aż o kilka działek. A to może już oznaczać realnie lepszą jakość obrazu!

Pierwszą firmą, która zdecydowała się na takie rozwiązanie, jest popularny producent optyki - firma Tamron. Do niedawna kojarzona była głównie z długimi spacerzoomami, wyróżniającymi się bardzo szerokim zakresem ogniskowych i właśnie wydajnym systemem stabilizacji VC. Teraz optyczna stabilizacje jest jednym z atutów najnowszej linii obiektywów stałoogniskowych tego producenta. W tej chwili dostępne są 4 modele:

Postanowiliśmy przekonać się, jaki wpływ na jakość zdjęć ma system stabilizacji, a do testów wykorzystamy przede wszystkim najnowszy portretowy model Tamron SP 85 mm f/1.8 Di VC USD.

Poprzednia

Komentarze
Więcej w kategorii: Analizy
Sony G, G Master, a może Zeiss AF? Tłumaczymy różnice między obiektywami producenta
Sony G, G Master, a może Zeiss AF? Tłumaczymy różnice między obiektywami producenta
Rodzina obiektywów Sony rozrasta się w zawrotnym tempie. W tym momencie, w systemie E mamy już 4 różne linie szkieł. Czym się różnią?
95
3
Panasonic Lumix S1H - gwiazda srebrnego ekranu
Panasonic Lumix S1H - gwiazda srebrnego ekranu
Po superszybkim S1 i S1R z matrycą 47 Mp na rynku debiutuje trzeci model z pełnoklatkowej linii Panasonic. Lumix S1H to prawdziwy filmowy potwór!
12
1
Obiektywy Sony Zeiss - co musisz o nich wiedzieć?
Obiektywy Sony Zeiss - co musisz o nich wiedzieć?
Pełnoklatkowe szkła będące efektem współpracy firm Sony i Carl Zeiss dostępne są na rynku już od niemal 15 lat. Do tej pory nie wszyscy jednak wiedzą na czym dokładnie...
17
3