Joanna Kustra udostępnia godzinny kurs color gradingu za darmo

Autor: Redakcja Fotopolis

31 Sierpień 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Korekta barwna to jeden z kluczowych procesów w profesjonalnej post produkcji filmów i fotografii. O tym, jak robić to dobrze opowie wam polska fotografka Joanna Kustra.

Wielu z was słyszało zapewne o teorii kolorów, ale czy potraficie stosować ją w praktyce? A to właśnie ta wiedza (i dobrze skalibrowany monitor) jest kluczem do skutecznej i efektownej pracy z kolorem na etapie postprodukcji zdjęć. Wiedząc, jak skutecznie tworzyć palety kolorów i stosować barwy przeciwstawne, lub harmonie kolorów, jesteśmy w stanie dopasować kolorystykę zdjęcia, do jego charakteru, a także wywrzeć na oglądającym konkretne wrażenie.

Temat ten przybliża i opisuje w praktyce polska fotografka modowa i reklamowa Joanna Kustra, która mieszka na stałe w Hiszpanii i której zdjęcia od zawsze odznaczają się świetnym opanowaniem koloru. Fotografka niedawno prowadziła na ten temat webinar, który teraz udostępnia całkowicie za darmo na swoim kanale w serwisie Youtube.

Tajniki color gradingu w fotografii

Jeśli barwy harmonijne dobieracie z zamkniętymi oczami, pewnie powyższy kurs nie wniesie wiele do waszego życia, jest to jednak świetny materiał wprowadzający do color gradingu dla osób, które dopiero zaczynają interesować się tym tematem.

Krupa opowiada m.in. o znaczeniu koloru w fotografii, potrzebnych narzędziach, tworzeniu palet, opisuje jak poszczególne wybory dotyczące kolorystyki wpłyną na finalny efekt, a także przedstawia swój workflow w programie Adobe Photoshop. Oprócz tego, otrzymujemy wskazówki na temat tego, jak za pomocą koloru zbudować swój własny styl.

Więcej informacji o twórczości fotografki znajdziecie na stronie joannakustra.com.

Fotograf w podróży. Cz. 1 - zanim ruszysz
Fotograf w podróży. Cz. 1 - zanim ruszysz
By w czasie wyjazdu zrobić jak najlepsze zdjęcia, trzeba go najpierw odpowiednio zaplanować. Oto garść przydatnych wskazówek dla początkujących obieżyświatów!
18
Klimatyczna sesja z lampami GlareOne w wykonaniu Jakuba Kaźmierczyka
Klimatyczna sesja z lampami GlareOne w wykonaniu Jakuba Kaźmierczyka
Jakub Kaźmierczyk zabiera nas za kulisy sesji zdjęciowej w salonie fryzjerskim i na przykładzie lamp GlareOne opowiada o kreatywnych sposobach oświetlenia planu
21
Szybki aparat to dopiero początek. Oto 7 akcesoriów niezbędnych w fotografii dzikiej przyrody
Szybki aparat to dopiero początek. Oto 7 akcesoriów niezbędnych w fotografii dzikiej przyrody
Bez właściwych akcesoriów, a zwłaszcza odpowiednio długiej optyki, nie wykorzystasz w pełni jego możliwości. Oto co warto zabrać na wyprawę do lasu, by przywieźć wspaniałe fotograficzne...
24