Zobacz, jak skutecznie wyrównać tony skóry na zdjęciu w Adobe Photohop

Zobacz, jak skutecznie wyrównać tony skóry na zdjęciu w Adobe Photohop

Postprodukcja cery to jedno z największych wyzwań przed jakimi stajemy w przypadku fotografii portretowej. Na szczęście istnieją na nią dobre i sprawdzone sposoby. Zobaczcie, jak w prosty sposób wyrównać kolorystykę skóry w Photoshopie.

Na pewno nie raz zdarzyło wam się fotografować osobę, która mimo dobrej pozy, kadru i oświetlenia wyszła na zdjęciu nieatrakcyjnie przez ze względu na cerę. Do najczęstszych problemów należą nieładnie wyglądające zażółcenia czy zaróżowienia skóry, te ostatnie widoczne zwłaszcza przy niższych temperaturach. Na etapie edycji możemy jednak skutecznie wyrównać kolorystykę cery, sprawiając że każdy będzie wyglądać pod tym względem atrakcyjnie.

Praktyczny poradnik na ten temat oferuje nam Unmesh Dinda z kanału PiXimperfect, którego tutoriale już niejednokrotnie udostępnialiśmy na naszej stronie. A to ze względu na bardzo praktyczne wskazówki oraz szczegółowe i zrozumiałe dla każdego objaśnianie zagadnień.

Edycja tonów skóry w Adobe Photoshop

Podczas procesu edycji proponowanego w poradniku korzystać będziemy m.in z techniki separacji częstotliwości, masek gradientowych i próbkowania, warto wiec wcześniej zapoznać się z podstawami tych zagadnień, na szczęście na kanale twórcy znajdziemy wszystkie potrzebne materiały, do których zresztą Dinda w stosownych momentach odsyła. Zwraca też uwagę na łatwe do popełnienia i przeoczenia błędy.

Choć tutorial jest nieco dłuższy niż popularne ostatnio “minutowe” poradniki, warto poświecić mu mu chwilę czasu i uwagi. Przy odrobinie wprawy pozwoli to znacznie podnieść jakość postprodukcji naszych portretów, zwłaszcza tych wykonywanych bez wsparcia profesjonalnej makijażystki.

Więcej ciekawych poradników dotyczących technik obróbki w programie Photoshop znajdziecie na kanale PiXimperfect w serwisie Youtube.

1
0
Young Poland 2019 - oto najlepsze zdjęcia młodych polskich fotografów z konkursu Grand Press Photo
17 Maj 2019
Young Poland to specjalna sekcja konkursu GPP, kierowana do twórców, którzy nie ukończyli jeszcze 26 roku życia. Zobaczcie, jakie zdjęcie podbiły w tym roku serca jurorów.
2
Poznaliśmy laureatów Grand Press Photo 2019. Zobacz najlepsze polskie zdjęcia prasowe minionego roku
16 Maj 2019
Tegoroczna edycja najważniejszego polskiego konkursu fotografii prasowej Grand Press Photo dobiegła końca. Oto najlepsze zdjęcia polskich fotoreporterów.
8