Zobacz, w jaki sposób realistycznie symulować efekt małej głębi ostrości w Photoshopie

Zobacz, w jaki sposób realistycznie symulować efekt małej głębi ostrości w Photoshopie

Brak ultrajasnego obiektywu wcale nie musi oznaczać, że portret nie może odznaczać się małą głębią ostrości z plastycznymi rozmyciami tła. Wystarczy kilka chwil, aby podobny efekt uzyskać w Photoshopie.

Bez wątpienia wartością dodaną niejednego portretu czy chociażby zdjęcia dowolnego obiektu jest mała (wręcz papierowa) głębia ostrości z kremowo rozmytym tłem. Niestety, na ogół aby otrzymać takie efekty musimy sięgnąć głębiej do portfela i zainwestować w jasne stałki z nominalnymi otworami przysłon f/1.2, f/1.4 lub f/1.8. Jednak jak przekonuje Unmesh Dinda, współtwórca i prowadzący kanał PiXimperfect, który przez wielu jest uznawany za guru postprodukcji i retuszu, dzięki zaawansowanej edycji w Photoshopie można otrzymać podobne efekty małej głębi.

- Jest to niesamowity sposób na łatwe tworzenie efektu małej głębi ostrości w Photoshopie! Używając ukrytego klucza, dzięki któremu dostosujesz filtry rozmycia, w tym samouczku nauczysz się symulować efekt otrzymany z drogich i jasnych obiektywów - i to w kilka minut i w niedestruktywny sposób - zaznacza Unmesh Dinda.

Jednym ze sposobów osiągnięcia symulacji małej głębi ostrości w Photoshopie jest umiejętne użycie… filtra Iris Blur, co na początku może dla wielu wydać się nieoczywiste. Jednak Dinda zdradza pewną sztuczkę, dzięki której nie tylko odkryjemy nowe możliwości tego narzędzia, lecz także wykorzystamy je zarówno na portretach wykonanych w studiu, jak również na zdjęciach uchwyconych w plenerze. Podkreśla także jedną ważną kwestię. Jeszcze przed jakąkolwiek edycją musimy określić odpowiednią głębię ostrości, czyli co na zdjęciu chcemy, aby pozostało ostre i z jaką gradacją i mocą ma rozchodzić się rozmycie.

Więcej ciekawych wideoporadników Unmesha Dindy znajdziecie na kanale PiXimperfect w serwisie Youtube. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe. Kanał PiXimperfect jest ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji związanych z programami Photoshop i Lightroom. Istnieje szeroki zakres wielu różnych obszarów (funkcji i narzędzi) w programie Photoshop, a ten kanał daje szansę na zbadanie ich wszystkich. PiXimperfect został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o fotografach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

“Fotografia to moje zajęcie” - wywiad z Tadeuszem Rolke
24 Maj 2019
Z aparatem pracuje od 75 lat, ale ani myśli odwieszać go na kołek. O ostatnich projektach, pomysłach na kolejne cykle i o kobietach z Tadeuszem Rolke rozmawia Monika Szewczyk.
2
Moscow International Foto Awards 2019 - Polacy zdominowali sekcję photobooków. Triumfują też w pozostałych kategoriach
23 Maj 2019
Tegoroczna odsłona konkursu MIFA przynosi wiele nagród fotografom znad Wisły. Książki fotograficzne Igora Pisuka i Dominiki Koszowskiej uznane zostały najlepszymi publikacjami roku. Oprócz nich triumfy święci jeszcze 9 fotografów z Polski.
0
2
0