Wydarzenia
Pamięć teatru. Polska fotografia teatralna od początku istnienia do dziś - ruszyła wirtualna wystawa
Choć stanowią jedną z podstaw programu Photoshop, tryby mieszania dla wielu użytkowników w dużej mierze pozostają zagadką. Zrozumienie ich działania zapewni nam jednak dużo większą swobodę na etapie postprodukcji.
Rozpuszczanie, Mnożenie, Wykluczenie, Nakładka, Ostre światło czy Mieszanie Twarde. Brzmi niepokojąco? Dla wielu początkujących użytkowników zapewne tak. W dodatku to raptem garstka oferowanych przez Adobe trybów mieszania w aplikacji Photoshop. Wielu z nich nie używamy zbyt często, ale poznanie całej gamy dostępnych opcji znacznie ułatwi nam proces edycji zdjęć i sprawi, że stanie się on bardziej intuicyjny. Może się bowiem okazać, że z pozoru dość skomplikowany efekt będziemy w stanie uzyskać za pomocą kilku kliknięć.
Tryby mieszania to nic innego jak sposoby, w jakie program Photoshop jest w stanie połączyć ze sobą dwa obrazy, bazując na informacjach o jasności i kolorystyce. Co ważne, tryby mieszania dotyczą nie tylko łączenia poszczególnych warstw, ale także działania poszczególnych narzędzi, dostarczając bardzo zróżnicowany wachlarz efektów.
Wszystkie 27 trybów mieszania przybliża Unmesh Dinda z youtubowego kanału PiXimperfect. Jak zawsze w przypadku autora popularnych tutoriali wszystko podane jest w sposób łatwy i przystępny nawet dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z programem. Oprócz teorii stojącej za każdą z funkcji otrzymujemy także prosty praktyczny przykład tego, do czego zastosowany może zostać każdy z dostępnych trybów.
Choć wideoporadnik twa ponad 40 min, warto poświęcić wieczór i obejrzeć go uważnie od początku do końca. Na Youtube znajdziemy przynajmniej kilka filmów szczegółowo opisujących tryby mieszania, trudno jednak o bardziej przystępną formę niż oferuje Dinda. Warto też zapoznać się z wcześniejszym poradnikiem autora dotyczącym tego zagadnienia (poniżej).
Więcej ciekawych poradników dotyczących Photoshopa i Lightrooma znajdziecie na kanale PiXimperfect.