Lekko poruszone zdjęcie to nie problem. Dzięki tej sztuczce w Photoshopie uratujesz niejedno ujęcie

Lekko poruszone zdjęcie to nie problem. Dzięki tej sztuczce w Photoshopie uratujesz niejedno ujęcie

Nieostre zdjęcia zawsze lądują w koszu - jest to nadrzędną zasada niejednego fotografa. Jednak, co z lekko poruszonymi kadrami? Czy je także musi czekać taki los? Okazuje się, że nie! Dzięki kilku technikom i narzędziom dostępnym w Photoshopie możemy otrzymać zaskakujące rezultaty.

Jeśli chodzi o edycję i posprodukcję zdjęć w Photoshopie to nie ma sobie równych Unmesh Dinda, współtwórca i prowadzący kanał PiXimperfect. W jednym z ostatnich filmów postanowił udowodnić, że poruszone zdjęcie wcale nie musi być z góry skazane na skasowanie. W niespełna 14-minutowym tutorialu pokazuje kilka technik umożliwiających zredukowanie rozmycia obrazu spowodowanego ruchem.

- Niezależnie od tego, czy chodzi o drgania aparatu, czy zwykły ruch, który zaciera krawędzie i niszczy Twoje zdjęcie, dzisiaj naprawimy to w Photoshopie! Używając zaawansowanych technik wyostrzania, w tym poradniku nauczymy się superszybkiego sposobu na zmniejszenie rozmycia poprzez prawidłową analizę obrazu - zaznacza Unmesh Dinda.

Aby skutecznie usunąć lekkie poruszenia ze zdjęcia trzeba zdefiniować dwie ważne kwestie. Najpierw musimy zrozumieć i ocenić kąt ruchu powstałego podczas wciskania spustu migawki aparatu. Następnie należy określić dokładną odległość kamery lub poruszonego obiektu. Oczywiście nie możemy jej podać w metrach lub centymetrach, gdyż są to jednostki fizycznej miary. „Cyfrową odległość“ musimy przełożyć na piksele. Gdy już to wszystko opracujemy, to użyjemy tych danych do dokładnego wyostrzenia poruszonych obrazów w sposób niedestrukcyjny. Jak tego dokonać? Odpowiedź znajdziecie w powyższym wideoporadniku.

Więcej ciekawych materiałów Unmesha Dindy znajdziecie na kanale PiXimperfect w serwisie Youtube. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe. Kanał PiXimperfect jest ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji związanych z programami Photoshop i Lightroom. Istnieje szeroki zakres wielu różnych obszarów (funkcji i narzędzi) w programie Photoshop, a ten kanał daje szansę na zbadanie ich wszystkich. PiXimperfect został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o fotografach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

Jeśli podróż, to tylko z aparatem. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z konkursu Travel Photographer of the Year 2018
13 Gru 2018
Poznaliśmy zwycięzców jednego z największych konkursów poświęconych fotografii podróżniczej. Finałowa galeria TPOTY 2019 to zarówno ujmujące zdjęcia natury jak i ciekawe reportaże.
0
Natura, miejsca, ludzie, czyli najlepsze zdjęcia z konkursu National Geographic Photo Contest 2018
7 Gru 2018
Poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji National Geographic Photo Contest. Finałowa galeria to zarówno piękne kadry, jak i przykład niszczącej działalności człowieka. Zobaczcie zwycięskie zdjęcia.
1
Oto wyniki Leica Street Photo 2018 - zobacz najlepsze polskie zdjęcia uliczne
28 Lis 2018
Dobiegła końca 8. edycja konkursu fotografii ulicznej organizowanego przez Leikę. Głównego zwycięzcę poznamy jutro, a już teraz możemy oglądać kompletną galerię finalistów.
4
Kalendarz Lavazza 2019 - natura jako sztuka w nowej, oryginalnej odsłonie
22 Lis 2018
4 kontynenty, 6 wyjątkowych instalacji artystycznych, kobiecie spojrzenie. Tak w skrócie można opisać najnowszą, zaskakująca edycję kalendarza Lavazza, za której sterami stanęła związana z National Geographic, sześciokrotna laureatka nagrody WPP Ami Vitale.
0