Lekko poruszone zdjęcie to nie problem. Dzięki tej sztuczce w Photoshopie uratujesz niejedno ujęcie

Lekko poruszone zdjęcie to nie problem. Dzięki tej sztuczce w Photoshopie uratujesz niejedno ujęcie

Nieostre zdjęcia zawsze lądują w koszu - jest to nadrzędną zasada niejednego fotografa. Jednak, co z lekko poruszonymi kadrami? Czy je także musi czekać taki los? Okazuje się, że nie! Dzięki kilku technikom i narzędziom dostępnym w Photoshopie możemy otrzymać zaskakujące rezultaty.

Jeśli chodzi o edycję i posprodukcję zdjęć w Photoshopie to nie ma sobie równych Unmesh Dinda, współtwórca i prowadzący kanał PiXimperfect. W jednym z ostatnich filmów postanowił udowodnić, że poruszone zdjęcie wcale nie musi być z góry skazane na skasowanie. W niespełna 14-minutowym tutorialu pokazuje kilka technik umożliwiających zredukowanie rozmycia obrazu spowodowanego ruchem.

- Niezależnie od tego, czy chodzi o drgania aparatu, czy zwykły ruch, który zaciera krawędzie i niszczy Twoje zdjęcie, dzisiaj naprawimy to w Photoshopie! Używając zaawansowanych technik wyostrzania, w tym poradniku nauczymy się superszybkiego sposobu na zmniejszenie rozmycia poprzez prawidłową analizę obrazu - zaznacza Unmesh Dinda.

Aby skutecznie usunąć lekkie poruszenia ze zdjęcia trzeba zdefiniować dwie ważne kwestie. Najpierw musimy zrozumieć i ocenić kąt ruchu powstałego podczas wciskania spustu migawki aparatu. Następnie należy określić dokładną odległość kamery lub poruszonego obiektu. Oczywiście nie możemy jej podać w metrach lub centymetrach, gdyż są to jednostki fizycznej miary. „Cyfrową odległość“ musimy przełożyć na piksele. Gdy już to wszystko opracujemy, to użyjemy tych danych do dokładnego wyostrzenia poruszonych obrazów w sposób niedestrukcyjny. Jak tego dokonać? Odpowiedź znajdziecie w powyższym wideoporadniku.

Więcej ciekawych materiałów Unmesha Dindy znajdziecie na kanale PiXimperfect w serwisie Youtube. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe. Kanał PiXimperfect jest ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji związanych z programami Photoshop i Lightroom. Istnieje szeroki zakres wielu różnych obszarów (funkcji i narzędzi) w programie Photoshop, a ten kanał daje szansę na zbadanie ich wszystkich. PiXimperfect został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o fotografach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

World Press Photo 2019 - poznaliśmy najlepsze zdjęcia prasowe minionego roku
20 Lut 2019
Gratka dla wszystkich miłośników fotografii reportażowej najwyższych lotów. World Press Photo Foundation właśnie zaprezentowało zdjęcia nominowane do najważniejszej nagrody przyznawanej fotografom prasowym.
0
Smartfonem też zrobisz świetne zdjęcie. Ponad 40 prac Polaków wyróżnionych w konkursie Mobile Photography Awards 2018
11 Lut 2019
Poznaliśmy wyniki ostatniej edycji największego konkursu fotografii mobilnej. Wśród wyróżnionych znalazło się wyjątkowo dużo Polaków. Mamy też 1 miejsce w kategorii Architektura
0
Mohammad Baghal Asghari: “Ludzie myślą, że fotografia to prosta, bezwartościowa sztuka”
8 Lut 2019
W fotografii najważniejszą rzeczą jest dla mnie odnajdywanie na co dzień ukrytych dla mnie rzeczy: zaznajamianie się z różnymi religiami, poznawanie historii ludzi. Często tych bardzo prostych, którzy są bohaterami naszego codziennego życia - opowiada nam irański fotograf Mohammad Baghal Asghari, autor projektu "Forgotten Dried Land"
0
Jak samouk bez szkoły stał się jednym z najważniejszych fotografów XX wieku? Poznajcie historię Gordona Parksa
7 Lut 2019
Filmowiec, kompozytor, pisarz i jeden z najbardziej rozpoznawalnych dokumentalistów XX wieku. Zobaczcie jak rozwijała się wyjątkowa kariera Gordona Parksa.
0