Lekko poruszone zdjęcie to nie problem. Dzięki tej sztuczce w Photoshopie uratujesz niejedno ujęcie

0
Michał Chrzanowski
18 Październik 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Nieostre zdjęcia zawsze lądują w koszu - jest to nadrzędną zasada niejednego fotografa. Jednak, co z lekko poruszonymi kadrami? Czy je także musi czekać taki los? Okazuje się, że nie! Dzięki kilku technikom i narzędziom dostępnym w Photoshopie możemy otrzymać zaskakujące rezultaty.

Jeśli chodzi o edycję i posprodukcję zdjęć w Photoshopie to nie ma sobie równych Unmesh Dinda, współtwórca i prowadzący kanał PiXimperfect. W jednym z ostatnich filmów postanowił udowodnić, że poruszone zdjęcie wcale nie musi być z góry skazane na skasowanie. W niespełna 14-minutowym tutorialu pokazuje kilka technik umożliwiających zredukowanie rozmycia obrazu spowodowanego ruchem.

- Niezależnie od tego, czy chodzi o drgania aparatu, czy zwykły ruch, który zaciera krawędzie i niszczy Twoje zdjęcie, dzisiaj naprawimy to w Photoshopie! Używając zaawansowanych technik wyostrzania, w tym poradniku nauczymy się superszybkiego sposobu na zmniejszenie rozmycia poprzez prawidłową analizę obrazu - zaznacza Unmesh Dinda.

Aby skutecznie usunąć lekkie poruszenia ze zdjęcia trzeba zdefiniować dwie ważne kwestie. Najpierw musimy zrozumieć i ocenić kąt ruchu powstałego podczas wciskania spustu migawki aparatu. Następnie należy określić dokładną odległość kamery lub poruszonego obiektu. Oczywiście nie możemy jej podać w metrach lub centymetrach, gdyż są to jednostki fizycznej miary. „Cyfrową odległość“ musimy przełożyć na piksele. Gdy już to wszystko opracujemy, to użyjemy tych danych do dokładnego wyostrzenia poruszonych obrazów w sposób niedestrukcyjny. Jak tego dokonać? Odpowiedź znajdziecie w powyższym wideoporadniku.

Więcej ciekawych materiałów Unmesha Dindy znajdziecie na kanale PiXimperfect w serwisie Youtube. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe. Kanał PiXimperfect jest ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji związanych z programami Photoshop i Lightroom. Istnieje szeroki zakres wielu różnych obszarów (funkcji i narzędzi) w programie Photoshop, a ten kanał daje szansę na zbadanie ich wszystkich. PiXimperfect został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o fotografach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

33
1
10
0
14
0