Praca pod światło

Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie rywalizować z natywnym obiektywem Sony.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
10
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
9
Optyka:
8
Budowa:
10
Nasza ocena
91%
Spis treści
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Praca pod światło

Jak wszystkie współczesne obiektywy w ofercie, Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART otrzymała także zaawansowane powłoki Super Multi-Layer Coating, które zapewniać mają kontrastowość podczas pracy pod światło i chronić przed powstawaniem odbić światła oraz flar.

Jeżeli chodzi o samą kontrastowość, obiektyw spisuje się naprawdę nieźle. Nawet w sytuacjach gdy źródła światła świecą bezpośrednio w obiektyw kontrast całej sceny utrzymywany jest na odpowiednim poziomie. Nieco większym problemem i względem pod którym obiektyw wypada nieco gorzej od konstrukcji Sony są właśnie bliki i flary. Choć ze światłem w kontrze obiektyw radzi sobie naprawdę dobrze, to przy niektórych kombinacjach przysłony i odległości ostrzenia dostrzeżemy zauważalne flary, które rozleją się na dużą część kadru. Nadal będą to sytuacje sporadyczne, ale dla porównania w modelu Sony podobne efekty jak poniżej były praktycznie niemożliwe do uzyskania.

Odbicia światła w praktyce:

f/1.2

f/4.5

f/9

f/4

f/2.2
Spis treści
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Sigma
logo logo
Magazyny
Zamów