Praca pod światło

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
10
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
9
Optyka:
8
Budowa:
10
Nasza ocena:

91%

Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie rywalizować z natywnym obiektywem Sony.

Autor: Maciej Luśtyk

7 Maj 2024
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Praca pod światło

Jak wszystkie współczesne obiektywy w ofercie, Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART otrzymała także zaawansowane powłoki Super Multi-Layer Coating, które zapewniać mają kontrastowość podczas pracy pod światło i chronić przed powstawaniem odbić światła oraz flar.

Jeżeli chodzi o samą kontrastowość, obiektyw spisuje się naprawdę nieźle. Nawet w sytuacjach gdy źródła światła świecą bezpośrednio w obiektyw kontrast całej sceny utrzymywany jest na odpowiednim poziomie. Nieco większym problemem i względem pod którym obiektyw wypada nieco gorzej od konstrukcji Sony są właśnie bliki i flary. Choć ze światłem w kontrze obiektyw radzi sobie naprawdę dobrze, to przy niektórych kombinacjach przysłony i odległości ostrzenia dostrzeżemy zauważalne flary, które rozleją się na dużą część kadru. Nadal będą to sytuacje sporadyczne, ale dla porównania w modelu Sony podobne efekty jak poniżej były praktycznie niemożliwe do uzyskania.

Odbicia światła w praktyce:

f/1.2

f/4.5

f/9

f/4

f/2.2
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ten obiektyw to dla średniego formatu przepustka do świata dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, jak Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR i GFX 100S II radzą sobie w praktyce.
36
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
27
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
39
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)