Dystorsja

Ofertę systemu Sony E wzbogacił ostatnio najszerszy na świecie pełnoklatkowy zoom ze światłem f/2.8. Czy dostarczana jakość uzasadnia niebotyczną cenę? Sprawdziliśmy to w naszym teście.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
10
Cena / Jakość:
7
Optyka:
9.5
Budowa:
9.5
Nasza ocena
96%
Spis treści
Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.

Obiektyw Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM doskonale radzi sobie także z dystorsją. Choć w niektórych wypadkach, przy najszerszej ogniskowej będzie ona zauważalna gołym okiem, to jest to bardzo delikatna dystorsja wypukła (maksymalnie 1,04 %), która będzie łatwa do skorygowania na etapie postprodukcji. Świetnie z tym zadaniem radzą sobie także profile obiektywu dostarczone przez Sony.

Wykres dystorsji dla ogniskowej 12 mm:

Wykres dystorsji dla ogniskowej 24 mm:

W przypadku ogniskowej 24 mm, mamy z kolei do czynienia z dystorsją wklęsłą na poziomie - 0,45%, która pozostanie niezauważalna dla ludzkiego oka.

W obydwu przypadkach rozmiar dystorsji prezentuje się niemal identycznie jak w konkurencyjnym modelu Sigmy, jeśli jednak weźmiemy pod uwagę szerszą ogniskową, model Sony wysuwa się tu na prowadzenie.

Dystorsja w praktyce:

12 mm

24 mm
Spis treści
Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Sony
logo logo
Magazyny
Zamów