Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
10
Cena / Jakość:
7
Optyka:
9.5
Budowa:
9.5
Marka:
Sony
Nasza ocena:

96%

Ofertę systemu Sony E wzbogacił ostatnio najszerszy na świecie pełnoklatkowy zoom ze światłem f/2.8. Czy dostarczana jakość uzasadnia niebotyczną cenę? Sprawdziliśmy to w naszym teście.

Autor: Maciej Luśtyk

31 Lipiec 2020
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Choć w ostatnich latach Sony stara się łatać większość dziur w systemie obiektywów z mocowaniem E, do tej pory w ofercie brakowało jasnego superszerokokątnego zoomu. Sytuację tę wykorzystała Sigma, która w zeszłym roku pokazała obiektyw 14-24 mm f/2.8, dla którego na tamtą chwilę w systemie nie było właściwie żadnej bezpośredniej konkurencji.

Na reakcję ze strony producenta nie musieliśmy długo czekać, co także świadczy o tym, że obiektyw ten Sony miało już w planach od dłuższego czasu. Wraz z początkiem lipca otrzymaliśmy szkło Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM, które z miejsca pretenduje do miana świętego graala segmentu szerokokątnej optyki.

Szkło z serii G Master, według producenta oferować ma doskonałą, wzorowo zoptymalizowaną optykę i rezultaty, do których daleko jest jakimkolwiek innym konstrukcjom na rynku. Świadczyć może o tym także uginająca kolana cena (14 999 zł), która wskazuje na to, że Sony nie widzi dla swojej konstrukcji obecnie żadnej realnej konkurencji i nawet nie próbuje wdawać się w cenowe potyczki.

Czy jednak efekty dostarczane przez najnowsze szkło Sony uzasadniają niemal dwukrotnie większy wydatek niż w przypadku rywala ze stajni Sigmy (6490 zł)? Podczas pisania pierwszych wrażeń zwracaliśmy uwagę na wzorową optymalizację układu optycznego, czy jednak testy studyjne także pokażą widoczną różnicę pomiędzy osiągami konkurencyjnej Sigmy? Zapraszamy do testu.

Przeczytaj także:
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu

Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny jak obiecywał producent? Sprawdzamy, na co naprawdę go stać. [Czytaj więcej]
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ten obiektyw to dla średniego formatu przepustka do świata dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, jak Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR i GFX 100S II radzą sobie w praktyce.
36
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
27
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
39
Powiązane artykuły