Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
10
Cena / Jakość:
7
Optyka:
9.5
Budowa:
9.5
Marka:
Sony
Nasza ocena:

96%

Ofertę systemu Sony E wzbogacił ostatnio najszerszy na świecie pełnoklatkowy zoom ze światłem f/2.8. Czy dostarczana jakość uzasadnia niebotyczną cenę? Sprawdziliśmy to w naszym teście.

Autor: Maciej Luśtyk

31 Lipiec 2020
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Choć w ostatnich latach Sony stara się łatać większość dziur w systemie obiektywów z mocowaniem E, do tej pory w ofercie brakowało jasnego superszerokokątnego zoomu. Sytuację tę wykorzystała Sigma, która w zeszłym roku pokazała obiektyw 14-24 mm f/2.8, dla którego na tamtą chwilę w systemie nie było właściwie żadnej bezpośredniej konkurencji.

Na reakcję ze strony producenta nie musieliśmy długo czekać, co także świadczy o tym, że obiektyw ten Sony miało już w planach od dłuższego czasu. Wraz z początkiem lipca otrzymaliśmy szkło Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM, które z miejsca pretenduje do miana świętego graala segmentu szerokokątnej optyki.

Szkło z serii G Master, według producenta oferować ma doskonałą, wzorowo zoptymalizowaną optykę i rezultaty, do których daleko jest jakimkolwiek innym konstrukcjom na rynku. Świadczyć może o tym także uginająca kolana cena (14 999 zł), która wskazuje na to, że Sony nie widzi dla swojej konstrukcji obecnie żadnej realnej konkurencji i nawet nie próbuje wdawać się w cenowe potyczki.

Czy jednak efekty dostarczane przez najnowsze szkło Sony uzasadniają niemal dwukrotnie większy wydatek niż w przypadku rywala ze stajni Sigmy (6490 zł)? Podczas pisania pierwszych wrażeń zwracaliśmy uwagę na wzorową optymalizację układu optycznego, czy jednak testy studyjne także pokażą widoczną różnicę pomiędzy osiągami konkurencyjnej Sigmy? Zapraszamy do testu.

Przeczytaj także:
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu

Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny jak obiecywał producent? Sprawdzamy, na co naprawdę go stać. [Czytaj więcej]
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły