Sony FE 85 mm f/1.8 - test obiektywu

Sony FE 85 mm f/1.8 - test obiektywu

Dziś sprawdzamy czym konkretnie obiektyw FE 85 mm f/1.8 może oczarować portrecistów pracujących na pełnoklatkowych bezlusterkowcach systemu Sony E.

Z pewnością Sony FE 85 mm f/1.8 był jednym z najbardziej wyczekiwanych obiektywów przez fotografów portretowych systemu Sony E, których budżet do tej pory nie pozwalał na zakup 3-krotnie droższego modelu FE 85 mm f/1.4 GM. Jednak mocno przystępna cena nie ma być jedynym atutem zaprezentowanej półtora roku temu 85-tki ze światłem f/1.8. Użytkownicy mają otrzymać także niepodważalną jakość obrazu o wysokiej rozdzielczości i przyjemnej dla oka plastyce, precyzyjny i szybki system autofokusa oraz wyjątkowo poręczne gabaryty metalowej konstrukcji.

„Dla osób fotografujących portrety nic nie równa się z ostrością i efektem bokeh dobrego stałogoniskowego teleobiektywu o średnim zakresie ogniskowej. Model Sony FE 85 mm f/1.8 jest tego przykładem. Łączy mobilność dzięki niewielkim rozmiarom i masie z najwyższą jakością obrazu oferowaną przez doskonałą optykę i dużą przysłonę“ - obiecuje producent.

Za Sony FE 85 mm f/1.8 zapłacimy 2750 zł. Nie jest to mało, jednak i tak na chwilę obecną jest najtańszą pełnoklatkową portretówką o takich parametrach do systemu Sony E. Najmocniejszym konkurentem dla tego modelu będzie Zeiss Batis 85 mm f/1.8, który kosztuje około 5000 zł. Jednak fotografów mogą zainteresować także: w pełni manualny Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 (cena: 4000 zł), Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM Art z mocowaniem Sony E (koszt 4800 zł) oraz najdroższy w tym zestawieniu Sony FE 85 mm f/1.4 GM (wydatek około 8500 zł).

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw w studiu DxO testowaliśmy razem z aparatem Sony A7R III.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0