Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

78%

Rodzina obiektywów Fujifilm z serii X powiększyła się o nowy model. Fujifilm Fujinon XF16mmF1.4 R WR to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw dający ekwiwalent 24 mm i światłosiłę f/1,4. Sprawdźmy zatem, jak nowe szkło japońskiego producenta poradziło sobie w naszym teście.

0

Autor: Michał Chrzanowski

15 Maj 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

 

5. Rozdzielczość


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.

Rozdzielczość RAW
Jak możemy zaobserwować na poniższym wykresie MTF50, Fujifilm Fujinon XF 16 mm F1.4 R WR otrzymamy użyteczny rezultat w centrum kadru już na maksymalnym otworze przysłony f/1,4 (26.77 lp/mm). Dobrą jakość obrazu uzyskamy także w całym zakresie przysłon. Z kolei na brzegach kadru akceptowalną rozdzielczość osiągniemy od wartości f/2,8 (23.21 lp/mm), która utrzyma się aż do f/16 włącznie. Najwyższą rozdzielczość w centrum kadru uzyskamy podczas fotografowania na przysłonie f/4 - 41.18 lp/mm. Z kolei na brzegach najwyższy rezultat 31.87 lp/mm otrzymamy na przysłonie f/5,6.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Rozdzielczość JPEG
Charakterystyka wykresu MTF50 dla plików JPEG jest podobna do tego, który otrzymaliśmy w przypadku surowych plików RAW, jednak wyniki są nieznacznie wyższe. W centrum kadru otrzymamy użyteczny rezultat już w całym zakresie przysłon. Z kolei na brzegach kadru zdjęcia będą posiadały odpowiednią rozdzielczość od przysłony f/2,8 do f/16 (22.18), która zbliży się do granicy akceptowalności. Najwyższą rozdzielczość w centrum kadru uzyskamy podczas fotografowania na przysłonie f/4 - 45.22 lp/mm. Z kolei na brzegach najwyższy rezultat 39.32 lp/mm otrzymamy na przysłonie f/5,6.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Olympus M.Zuiko Digital ED 8-25 mm f/4 PRO - pierwsze wnioski i zdjęcia przykładowe
Olympus M.Zuiko Digital ED 8-25 mm f/4 PRO - pierwsze wnioski i zdjęcia przykładowe
Ekwiwalent obiektywu 16-50 mm z serii PRO ma być uniwersalnym, wzorowym optycznie, kompaktowym szerokokątnym zoomem, który pokochają fotografowie krajobrazu, reportażu...
0
0
Sigma 28-70 mm f/2.8 DG DN Contemporary - zdjęcia przykładowe i pierwsze wnioski
Sigma 28-70 mm f/2.8 DG DN Contemporary - zdjęcia przykładowe i pierwsze wnioski
Ten jasny standardowy zoom do bezlusterkowców Sony to mniejsza, lżejsza i przede wszystkim tańsza wersja modelu z zaawansowanej linii Art. Czy będzie jego największym rywalem? Oto nasz szybki...
0
0
Tamron 150-500 mm f/5-6.7 DI III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Tamron 150-500 mm f/5-6.7 DI III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy superzoom Tamrona to kompaktowa konstrukcja adresowana do entuzjastów fotografii sportu i przyrody. Oto nasz szybki test jednego z pierwszych egzemplarzy tego ciekawego szkła do...
0
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (12)