Sigma 50 mm f/1,4 DG HSM Art - test

Sigma 50 mm f/1,4 DG HSM do druga stałka z serii Art w portfolio marki. Jasny obiektyw standardowy ma oferować świetną jakość obrazu już od maksymalnego otworu względnego przysłony. W naszym teście zweryfikowaliśmy zapowiedzi producenta.

Autor: Patryk Wiśniewski

22 Maj 2014
Artykuł na: 17-22 minuty

6. Rozdzielczość RAW

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za poziom przyzwoitości dla tej matrycy uznajemy 20 lp/mm.

Jak widać na poniższym wykresie Sigma 50mm f/1,4 DG HSM daje użyteczne rezultaty w centrum kadru już od przysłony f/1.4 uzyskując rewelacyjny wynik 32 lp/mm. Wyniki powyżej 30 lp/mm utrzymują się do przysłony f/16, co jest świetnym rezultatem. Gorzej jest na brzegu kadru, gdzie dopiero na f/2 wartość 20 lp/mm zostaje przekroczona. W okolicach maksymalnego otworu względnego przysłony wyniki są wyraźnie niższe od granicy przyzwoitości. Dla f/1,4 jest to 16 lp/mm, a przymknięcie przysłony do f/1,8 poprawia je nieznacznie do 18 lp/mm. Puryści obrazowi, będą więc musieli przymykać obiektyw o jedną działkę.

Najwyższą rozdzielczość w centrum i na brzegach uzyskujemy dla f/5,6. Są to odpowiednio 38 lp/mm i 36 lp/mm.

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały znormalizowane do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

Według zapowiedzi japońskiego producenta najnowszy standard Sigmy miał walczyć jak równy z równym z obiektywem Carl Zeiss Otus T* 55mm f/1.4. O ile w centrum nie możemy mieć do niej zarzutów, to już w brzegach kadru Otus wypada zdecydowanie lepiej. W fizycznych osiągach Otus wypada więc zdecydowanie lepiej.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)