Samyang 35mm f/1.4 ED AS UMC - test

Samyang 35mm f/1.4 ED AS UMC to najtańsza tego typu propozycja na rynku. Pomimo niskiej ceny koreańska propozycja jest prawie największą, najcięższą, ustępuje pod tym względem tylko Zeissowi. Samyang to także jedna z bardziej skomplikowanych konstrukcji. Jego cechą charakterystyczną jest brak autofokusa, czy warto w dzisiejszych czasach inwestować w tego typu konstrukcje? Zapraszamy do naszego testu.

Autor: Patryk Wiśniewski

15 Marzec 2013
Artykuł na: 23-28 minut

6. Rozdzielczość RAW

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za poziom przyzwoitości dla tej matrycy uznajemy 20 lp/mm.

Z poniższego wykresu wynika, że obiektyw koreańskiego producenta daje użyteczne rezultaty w całym zakresie przysłon. Już od przysłony f/1.4 uzyskując 27lp/mm. W brzegu kadru również nie mamy zastrzeżeń, ponieważ na f/1.4 osiągamy prawie 23lp/mm. Dodajmy, że za granicę przyzwoitości w przypadku 5D Mark III uznajemy wartość - 20 lp/mm.

Najlepsze osiągi zarejestrowaliśmy na f/5.6. W centrum było to 33 lp/mm, a w brzegu 31 lp/mm. Przy takiej cenie jaką oferuje producent te osiągi to po prostu rewelacja. Samyang nie ustępuje pola ani canonowskiej L-ce, ani Sigmie co na pewno zasługuje na pochwałę.

W tej beczce miodu znajduje się jednak łyżka dziegciu, ponieważ przy takiej cenie kuleje najwyraźniej kontrola jakości. W naszym teście mieliśmy do czynienia z dwoma egzemplarzami, które weszły do sprzedaży i niestety wyniki nie były porównywalne. Jeden z egzemplarzy był zdecydowanie słabszy, a nie możemy mówić o back focusie czy front focusie w ich przypadku. W związku z tym przed zakupem warto udać się do dilera i sprawdzić kilka egzemplarzy przed ostateczną decyzją.

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały znormalizowane do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Autofokus

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)