Aparat jest jeszcze nowością, więc pliki RAW z tego aparatu nie są jeszcze wspierane przez nasz program laboratoryjny DxO Analyzer. W związku z tym podstawowe oceny obrazu przeprowadzone zostały na oryginalnych plikach JPEG prosto z aparatu.
Szumy i reprodukcja szczegółów
Sony A7 II oferuje zakres czułości matrycy ISO 50-25600. Przedział ten jest dostępny dla plików JPEG oraz RAW.
Podczas fotografowania, do wartości ISO 800 szumy praktycznie nie występują. Delikatny szum zaczyna pojawiać się na czułości ISO 1600, jednak wciąż zdjęcia prezentują się bardzo dobrze. Na wyższych parametrach (ISO 3200-6400) zaszumienie jest już zauważalne, pomimo tego obraz wciąż prezentuje się dobrze i jest w pełni akceptowalny. Fatalnie sytuacja zaczyna wyglądać podczas fotografowania z użyciem czułości ISO 12800. Zdjęcia są pozbawione szczegółów i kolorów, co jest widoczne szczególnie podczas fotografowania w słabym oświetleniu. Z kolei ISO 25600 zostało dołożone na wyrost. Zdjęcia zrobione z wykorzystaniem tej czułości w żaden sposób nie nadają się do użytku.
standardowa redukcja szumów:
redukcja szumów wyłączona:
fragment scenki z normalną redukcją szumów:
fragment scenki z wyłączoną redukcją szumów:
Poziom szumów i reprodukcja szczegółów mierzona jest dla plików JPEG w najwyższej, dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i ze standardowymi ustawieniami oraz dla najniższych ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wszystkich dostępnych ekwiwalentów ISO co 1EV. Wykres przedstawia utratę szczegółów wraz ze wzrostem zaszumienia.
Reprodukcja kolorów
Testowany Sony A7 II ma delikatną tendencję do ciepłego przedstawiania barw. Na poniższych wykresach oraz tablicy testowej zauważalne jest przesunięcie kolorów w cieplejsze tonacje (głównie purpura). Natomiast odnotować trzeba fakt, że A7 II bardzo dobrze poradził sobie z odwzorowaniem bieli oraz szarości.
Test reprodukcji kolorów wykonywany jest na tablicy kolorów oświetlonej światłem dziennym 5000K przy zdefiniowanym balansie bieli na wzorzec (CBL Lens).
Jakość obrazu w nieostrościach
Sony A7 II również bardzo dobrze zaprezentował się pod względem jakości obrazu w nieostrościach. Podczas fotografowania na ISO 6400 szumy są dobrze kontrolowane przez aparat, a jedynym zauważalnym mankamentem będzie spadek kontrastu. Większe zmiany w kolorze i kontraście widoczne są na ISO 12800 oraz skrajnej 25600, gdzie występuje już dużo artefaktów oraz przebarwień.
Podsumowanie tej części:
+ ISO 50 dostępne podczas fotografowania w formacie JPEG oraz RAW
+ bardzo dobra jakość zdjęć w przedziale ISO 50-6400
+ bardzo dobra jakość obrazu w nieostrościach
+ naturalne odwzorowanie bieli i szarości
- tendencja do ciepłego odwzorowania kolorów