Branża
Hobolite to teraz Harlowe - marka oświetlenia premium zmienia nazwę
Po zalogowaniu, warto od razu przejść do ustawień. W pierwszym panelu Szczegóły Konta podajemy podstawowe informacje, takie jak imię i nazwisko, ale również linki do portfolio, bloga, czy naszej strony na Facebooku. Wgrywamy też logotypy - jeden pojawi się np. na stronie narzeczeńskiej, która jest częścią całego systemu, drugi, najlepiej z przeźroczystym tłem (w pliku PNG), będzie służyć jako znak wodny na naszych zdjęciach. Dodatkowo możemy wrzucić obrazek Avatara, który w przypadku umieszczenia kalendarza wolnych terminów na naszej stronie internetowej będzie umilał czas klientom.
Znajdziemy tu również informacje odnośnie stanu naszego konta - tego, ile pozostało darmowych sesji i ślubów, a ile płatnych. W razie wykorzystania wszystkich, od razu z tego miejsca możemy doładować konto.
Podoba mi się to, że system od razu chce się integrować zawartość z naszą stroną WWW. Wklejając kod dostępny w ustawieniach konta, panel Strefa Klienta możemy umieścić na naszej stronie.
Panel pojawiający się na naszej stronie jest jeden. Po wpisaniu unikalnego hasła, które nadajemy wcześniej, para młoda jak również ich goście mogą przejrzeć galerię wyselekcjonowanych zdjęć, ale nie tylko. Mogą również opublikować pojedyncze zdjęcia na Facebooku, albo pobrać je na komputer. Bardzo dobrze przemyślanym wydaje mi się to, że zdjęcia wydostające się w ten sposób z galerii są opatrzone logotypem, który wcześniej ustawiliśmy w Szczegółach Konta, a dodatkowo na tych, które trafiają na Facebooka będzie otagowany nasz fanpage. Sprytnie, prawda?
Poniżej znajdziemy dział Faktury, gdzie otrzymamy wgląd w listę dokumentów, którymi rozliczamy się z Zalamo. Następne są Polecenia. System poleceń polega na tym, że za każdego poleconego klienta, który wykupi któryś z pakietów dostajemy 10 sesji w prezencie. Warto się starać!
Domyślne galerie
Tu możemy sobie wpisać nazwy domyślnych galerii, które pojawią się, gdy dodamy kolejny Ślub. Lubię, kiedy rzeczy dzieją się samoistnie!
Przyjmowanie płatności
Możemy sprawić, by płatności (na przykład za zakupione przez klienta dodatkowe zdjęcia) lądowały na naszym koncie DotPay albo PayPal. Nie muszę się chyba rozpisywać jak bardzo jest to przydatne i w jakim stopniu automatyzuje nasze działania. Jeśli nie chcemy ponosić kosztów prowizji i opłat, możemy przenieść je na klienta. Możemy więc ręcznie ustawić “dodatkową opłatę dla klienta” oraz “wartość prowizji przenoszoną na klienta”.
Schematy pracy
Zalamo, niemalże z uporem maniaka chce nam pomóc w organizacji pracy. Schematy to listy zadań, które ustawiamy po swojemu, w zależności od tego jak wygląda nasz typowy proces pracy z klientem. Robimy schemat, w którym ustawiamy poszczególne etapy pracy, na przykład ankietę, sesję narzeczeńską, spotkanie przedślubne, sesję ślubną i tym podobne. W zależności od tego jak wygląda nasz tryb pracy. Schemat taki, załączamy do poszczególnych ślubów. Do każdego możemy przypisać różne schematy.
Kolejnym punktem w menu ustawień jest narzędzie Before/After, bez którego moglibyśmy się obejść, ale jego obecność okazuje się miłym dodatkiem. Jest to generator strony, która wygląda na przykład tak:
Piszę, że tego modułu mogłoby tu nie być, bo jest to pewien nieoczywisty bonus dla użytkowników Zalamo. Ci, którzy chcą uświadomić klienta na czym polega ich praca po zrobieniu zdjęć, albo po prostu chcą się pochwalić swoim warsztatem, dostają narzędzie właśnie do tego. Osobiście uważam, że jest to bardzo ważne. Klienci powinni wiedzieć, że nasza praca nie polega tylko na “cykaniu fotek” - wyrażenie, którego osobiście nie cierpię.
Obok menu ustawień znajduje się Helpdesk Online. Gdy klikniemy w dymek pojawi się panel chatu, gdzie czeka na nas uśmiechnięta Ela. Zrobiłem test jej reakcji na moją zaczepkę wysłaną o godzinie 14:12. Odpowiedź nadeszła 6 minut później. Ela, na moje pytanie w czym może mi pomóc odpisuje: Fotografowie zwracają się z różnymi pytaniami - czasem czegoś nie są pewni, czasem poznają system i chcą się upewnić, że wszystko dobrze zrozumieli. Każde zadane tu pytanie dostaje odpowiedź :). Pisze również, że czasem dni są spokojne, a czasem dostaje kilkadziesiąt zapytań, tak więc zapewne nierzadko czekając na odpowiedź trzeba uzbroić się w cierpliwość. Ale skoro każde zadane tu pytanie dostaje odpowiedź, to warto. Ciekawostką jest to, że jeśli wyślemy nasze pytanie i będziemy musieli wylogować się z systemu przed otrzymaniem odpowiedzi, ta zostanie przesłana na naszego maila. Nie ma ucieczki!
1. Wstęp
2. Ustawienia
4. Galeria dla gości i funkcje dodatkowe
5. Podsumowanie