Zostań w domu, zamów taniej!
Nie wychodź z domu i zamów online swoje ulubione pisma 20% taniej. Skorzystaj z kodu rabatowego: czytajwdomu

Deszcz pieniędzy z chmury Adobe, czyli ile zarabia na nas producent pakietu Creative Cloud

0

Autor: Maciej Luśtyk

16 Grudzień 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Od kiedy Adobe wykonało zwrot w stronę usług w chmurze, oferowanych na zasadach płatnych, okresowych subskrypcji, wielu zarzuca producentowi ubezwłasnowolnienie użytkowników. Nie mamy jednak co liczyć na zmianę. Zyski z abonamentów od ponad dwóch lat przekraczają oczekiwania analityków.

Adobe udostępniło wyniki finansowe za czwarty kwartał bieżącego roku fiskalnego firmy. Po raz kolejny podane sumy przekroczyły oczekiwania finansistów. Obroty firmy, względem zeszłego roku wzrosły o 35%, a ostateczne zyski netto wzrosły z 88 do 222 milionów dolarów. Jaki jest powód tak drastycznej poprawy sytuacji firmy? Odpowiedź jest prosta: chmura.

W samym ostatnim kwartale do usługi Creative Cloud zapisało się ponad 800 tys. nowych użytkowników, a jak ujawnia producent, ponad połowa z nich opłaca pełny abonament w wysokości $50 dolarów miesięcznie. (Czy naprawdę ktoś potrzebuje wszystkich aplikacji z pakietu?)

Notujemy szybki wzrost głównie dlatego, że chmura zachęca nowych użytkowników. Z naszych usług zaczynają korzystać konsumenci, którzy nigdy wcześniej nie kupiliby naszych produktów”. - mówi agencji Reuters dyrektor generalny Adobe, Mark Garret.

Zyski firmy od ponad dwóch lat przekraczają najśmielsze oczekiwania analityków rynku. Wygląda więc na to, że mimo wstępnego sprzeciwu przeciwko hegemonii Adobe, jesteśmy skazani na chmurę. Czy to źle? Dla wielu taka forma funkcjonowania otwiera nowe możliwości i pozwala usprawnić pracę. Osobną kwestią pozostaje palący brak alternatywy. Być może to dobry czas na start dla mniejszych producentów? Aplikacje typu Affinity Photo i Polarr Photo Editor 3 zdają się powoli zyskiwać rzeszę oddanych zwolenników.

Więcej informacji znajdziecie na stronie reuters.com

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Software
Affinity Photo, Designer i Publisher znów 3 miesiące za darmo - powraca przedłużony trial i rabaty
Affinity Photo, Designer i Publisher znów 3 miesiące za darmo - powraca przedłużony trial i rabaty
Wiosną zeszłego roku, ze względu na epidemię Serif wystartował ze świetną promocją, umożliwiając korzystanie z próbnych wersji aplikacji Affinity przez 90 dni. Teraz...
12
1
Set.a.light 3D od teraz pozwala także na symulację oświetlenia filmowego
Set.a.light 3D od teraz pozwala także na symulację oświetlenia filmowego
Najbardziej zaawansowany symulator oświetlenia studyjnego doczekał się pokaźnej aktualizacji, która pozwoli szczegółowo zaplanować oświetlenie na planie filmowym....
1
0
Capture One podniesie ceny od 11 stycznia - nawet 50% drożej
Capture One podniesie ceny od 11 stycznia - nawet 50% drożej
Oprogramowanie spod szyldu C1 nigdy nie należało do tanich, teraz jednak będzie jeszcze mniej osiągalne. Od poniedziałku1 stycznia ceny poszczególnych pakietów znacznie wzrosną.
2
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)