Sony położy większy nacisk na wideo i „kompletną” integrację aparatów ze smartfonami

Autor: Maciej Luśtyk

1 Wrzesień 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Rynek fotograficzny jest w głębokiej recesji, a ostatni rok przyniósł straty wszystkim czołowym producentom. Czy istnieje jakaś recepta na przyszłość? Sony chce postawić na segment wideo i lepszą synchronizację pomiędzy różnymi platformami.

Jak ostatnio informowaliśmy, obecnie ogólnoświatowa sprzedaż aparatów oscyluje na podobnym poziomie jak przed wejściem w erę cyfrową, co przy obecnym krajobrazie rynku stanowi dla producentów twardy orzech do zgryzienia. Co robią producenci, by poradzić sobie na tym ciężkim rynku.

Ciekawy wgląd w plany jednego liderów rynku oferuje wywiad przeprowadzony przez japońską edycję serwisu Business Insider z kierownictwem Sony. Shigei Ishizuka (CEO Sony Electronics) i Ichiro Takagi (wiceprezes wykonawczy Sony Electronics) przede wszystkim zapewniają, że mimo spadków spowodowanych przez pandemię Covid-19 firma przewiduje widoczne odrobienie strat w kolejnych kwartałach.

Filmowanie stanie się (jeszcze) bardziej przystępne

Tego typu zapewnienia padające z ust przedstawicieli firmy należy oczywiście przyjmować z pewnym dystansem, natomiast bardzo ciekawie rysuje się proponowany przez nich scenariusz rozwoju na najbliższe lata. Kierownictwo potwierdza, że stale kurczący się rynek fotograficzny jest trudną areną działań i wymaga innowacji. Jakich?

Siedziba firmy Sony w Tokio. Źródło: Wikimedia Commons

Jedną z nich ma być większe skupienie się na rosnącym obecnie średnio-zaawansowanym segmencie wideo, czego zapowiedzią miał być już pokazany w maju kompaktowy, kierowany do vlogerów aparat Sony ZV-1. Możemy więc spodziewać się, kolejnych tego typu i jeszcze lepszych filmowo-fotograficznych kombajnów, a także większego nacisku na funkcje filmowe w linii Alpha, o czym być może przekonamy się już niebawem. Ptaszki ćwierkają bowiem, że jeszcze we wrześniu zobaczymy właśnie nakierowany na filmujących, ale znacznie tańszy od topowego A7S III model z pełnoklatkowej linii A7.

Większy nacisk na segment wideo to jednak żadna niespodzianka. Rynek internetowych produkcji wideo rośnie w szybkim tempie już od przeszło dekady, w końcu musieli zauważyć go także menedżerowie odpowiadający za strategię firm. Jak to mówią, lepiej późno niż wcale, ale trzeba przyznać, że i tak pod tym względem Sony obudziło się szybciej, niż większość producentów.

Przeczytaj także:
Rok 2020 na półmetku - rynek aparatów wrócił do poziomu sprzed ery cyfrowej i nie zanosi się na poprawę

Rynek fotograficzny znajduje się w recesji od przeszło dekady. Teraz jednak kryzys przekracza kolejną barierę. Czy producenci będą w stanie poradzić sobie w nowych realiach? [Czytaj więcej]

Aparat i smartfon w kompletnej harmonii? Trzymamy kciuki

Dużo ciekawiej prezentuje się jednak zapowiedź synergii technologii. W skrócie Sony ma w swoich założeniach pełną integrację aparatów ze smartfonami i zaoferowanie użytkownikom kompletnie odmienionego sposobu pracy w ramach „nowej elektroniki”. Warto przypomnieć, że już ostatni flagowiec Xperia 1 II prezentuje się pod tym względem ciekawie, oferując wiele funkcji znanych z zaawansowanych modeli Alpha i możliwość pracy w roli zewnętrznego monitora do aparatu.

Tego typu synchronizacja pracy pomiędzy poszczególnymi platformami to prawdopodobnie najbardziej naturalna ścieżka rozwoju dla technologii fotograficznych, zwłaszcza biorąc pod uwagę stale rosnące możliwości smartfonów. Biorąc jednak pod uwagę obecny stan aplikacji mobilnych producenta, do osiągnięcia opisanego celu jeszcze daleka droga. Niemniej trzymamy kciuki, by Sony podążyło nią jak najszybciej.

Więcej informacji znajdziecie na stronie businessinsider.jp.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)