Media społecznościowe są wyjątkowo dynamicznymi platformami, gdzie trendy potrafią zmieniać się z miesiąca na miesiąc. Jak więc sprawić, by nasze konto stale zdobywało nową publikę? Zwykle musimy zdawać się na intuicję, ale okazuje w rozeznaniu się w chaosie informacji może pomóc nam także chłodne, obiektywne spojrzenie komputera, który analizując ogromne ilości danych jest w stanie stwierdzić czy nasze zdjęcie zdobędzie popularność.
BBC Tommorow’s World stworzyło bota w aplikacji Facebook Messenger, którego możemy powiązac z naszym kontem na Instagramie. Gdy udzielimy mu zgodę na zapoznanie się z naszym kontem, zostaniemy poproszeni o przesłaniu mu zdjęcia, które planowaliśmy opublikowac jako kolejne. Przez następne 5 do 10 minut sztuczna inteligencja analizowac będzie nasze zdjęcie pod kątem kolorów, kompozycji, obiektów znajdujących się na zdjęciu, popularności naszego konta i emocji, jakie dany obraz może wzbudzić w oglądających.
W tym czasie otrzymamy szereg filmów poradnikowych, analizujących obecne trendy i pokazujących, co warto robić, by zwiększyć swoją oglądalność w mediach społecznościowych. Gdy proces ewaluacji zdjęcia się zakończy, otrzymamy film z analizą wgranego przez nas obrazu i jego potencjału. Dla przykładu wgraliśmy zdjęcie wykonane przy okazji niedawnych zdjęć przykładowych Huaweia P20 Pro. Efekty możecie zobaczyć powyżej.
Czy „sztuczna inteligencja” jest w stanie rzeczywiście ocenić to, jakie emocje u ludzi wywoła dane zdjęcie? Raczej nie zdawalibyśmy się wyłącznie na jej ocenę w celach marketingowych, jednak nie zaszkodzi jej przetestować.
Aby skorzystać z pomocy bota BBC, kliknijcie tutaj.