Czy twoje zdjęcie zdobędzie popularność na Instagramie? Sprawdzi to sztuczna inteligencja BBC

1

Autor: Maciej Luśtyk

30 Kwiecień 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Zastanawialiście się kiedyś jakie zdjęcia powinniście wrzucać na Instagrama by wasz profil cieszył się popularnością? Teraz zrobi to za was „sztuczna inteligencja”.

Media społecznościowe są wyjątkowo dynamicznymi platformami, gdzie trendy potrafią zmieniać się z miesiąca na miesiąc. Jak więc sprawić, by nasze konto stale zdobywało nową publikę? Zwykle musimy zdawać się na intuicję, ale okazuje w rozeznaniu się w chaosie informacji może pomóc nam także chłodne, obiektywne spojrzenie komputera, który analizując ogromne ilości danych jest w stanie stwierdzić czy nasze zdjęcie zdobędzie popularność.

BBC Tommorow’s World stworzyło bota w aplikacji Facebook Messenger, którego możemy powiązac z naszym kontem na Instagramie. Gdy udzielimy mu zgodę na zapoznanie się z naszym kontem, zostaniemy poproszeni o przesłaniu mu zdjęcia, które planowaliśmy opublikowac jako kolejne. Przez następne 5 do 10 minut sztuczna inteligencja analizowac będzie nasze zdjęcie pod kątem kolorów, kompozycji, obiektów znajdujących się na zdjęciu, popularności naszego konta i emocji, jakie dany obraz może wzbudzić w oglądających.

 

W tym czasie otrzymamy szereg filmów poradnikowych, analizujących obecne trendy i pokazujących, co warto robić, by zwiększyć swoją oglądalność w mediach społecznościowych. Gdy proces ewaluacji zdjęcia się zakończy, otrzymamy film z analizą wgranego przez nas obrazu i jego potencjału. Dla przykładu wgraliśmy zdjęcie wykonane przy okazji niedawnych zdjęć przykładowych Huaweia P20 Pro. Efekty możecie zobaczyć powyżej.

Czy „sztuczna inteligencja” jest w stanie rzeczywiście ocenić to, jakie emocje u ludzi wywoła dane zdjęcie? Raczej nie zdawalibyśmy się wyłącznie na jej ocenę w celach marketingowych, jednak nie zaszkodzi jej przetestować.

Aby skorzystać z pomocy bota BBC, kliknijcie tutaj.

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
22
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)