Pakiet większościowy Polaroida sprzedany za 70 mln dolarów

Autor: Maciej Luśtyk

5 Styczeń 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
W grudniu 2014 roku rodzina z Minnesoty stała się posiadaczem większości udziałów firmy Polaroid. Transakcja została wyceniona na 70 mln dolarów.

Nowym właścicielem marki Polaroid została rodzina Pohlad- jeden z najbogatszych rodów stanu Minnesota. Rodzina wykupiła aktywa wchodzące w skład masy upadłościowej marki, a także część akcji i udziałów wyprzedanych prywatnym inwestorom podczas ogłoszenia upadłości w 2008 roku, stając się tym samy posiadaczem 65% udziałow firmy.

Warto przypomnieć, że ogłoszenie upadłości firmy Polaroid wiąże się upadkiem wartej 3,5 miliarda dolarów piramidy finansowej, na której swoje interesy budował ówczesny właściciel marki Tom Petters.

Jak możemy przeczytać na łamach dziennika Star Tribune, na decyzję zakupu pakietu większościowego firmy wpływ miały 3 czynniki: duże możliwości rozwoju firmy, sprawna kadra zarządzająca oraz dobrze funkcjonujący system licencjonowania marki. Obecny prezes Polaroida Scott Hardy uważa, że włączenie firmy w obszar kapitału rodziny Pohlad wpłynie pozytywnie na rozwój marki i będzie kolejnym krokiem na drodze do odbudowy dawnego imperium jakim niegdyś był Polaroid.

Więcej informacji znajdziemy na stronie dziennika Star Tribune.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)