Zobacz jak powstawał Fujifilm GFX 100 - pierwszy 100-megapikselowy aparat średnioformatowy ze stabilizacją matrycy

Autor: Maciej Luśtyk

13 Czerwiec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

We wrześniu 2018 Fujifilm zapowiedziało prace nad 100-megapikselowym aparatem systemu GFX. Miesiąc temu poznaliśmy już większą część specyfikacji średnioformatowego monstrum. Zobaczcie jak przebiegała praca inżynierów nad tą wyjątkową konstrukcją.

Wprowadzając na rynek aparat GFX 50S w 2017 roku, Fujifilm przełamało średnioformatową hegemonię firm Phase One i Hasselblad, pokazując jednocześnie, że średni format pod względem szybkości pracy i wygody użytkowania wcale nie musi znacznie odbiegać od przeciętnej lustrzanki czy bezlusterkowca. Idąc za ciosem, firma wprowadziła na rynek także model GFX 50R, który nawiązując do klasycznych konstrukcji pokroju Fujifilm GA645 czy Fujifilm 6x9 udowadnia, że cyfrowy średni format bez większego problemu można zabrać także w teren.

Nowy standard?

Teraz Fujifilm chce namieszać jeszcze bardziej. Już w najbliższych tygodniach do sprzedaży trafi model GFX 100 - pierwszy bezlusterkowy średni format oferujący matrycę o tak dużej rozdzielczości i pierwszy średnioformatowy aparat w ogóle, który oferuje system stabilizacji sensora.

Fujifilm GFX 100 pojawi się na rynku już pod koniec czerwca, w cenie 47 999 zł

Nowy potwór ze stajni Fujifilm imponować ma także wyjątkowo dużym wizjerem, odporną obudową, rozbudowaną ergonomią, autofokusem z detekcją fazy pokrywającym cały obszar matrycy i ogólną szybkością pracy. Wyjątkowo imponująco prezentują się także możliwości trybu filmowego, który umożliwi nam rejestrację materiałów 4K z prędkością 30 kl./s z 10-bitową głębią koloru i próbkowaniem 4:2:2, a do tego oferuje zapis HLG oraz płaski profil obrazu F-Log.

Zajrzyj za kulisy produkcji aparatu

Pod względem specyfikacji i możliwości, nowy GFX na rynku aparatów średnioformatowych wyznacza nowy standard, a do tego jest relatywnie tani. Czego wymagało od producenta przygotowanie tej wyjątkowej konstrukcji? Przed jakimi trudnościami zostali postawieni inżynierzy? I wreszcie, dlaczego w ogóle Fujifilm zdecydowało się na produkcję takiego aparatu?

 

Na te i wiele innych pytań odpowiada pierwsza część dokumentu przygotowanego przez serwis Camera 5D, który odwiedził projektantów, inżynierów i dyrektorów odpowiedzialnych za nowy produkt. Z 17-minutowego materiału dowiadujemy się m.in. na jak długo trwa praca nad aparatem, jak korpus zmieniał swój kształt na przestrzeni lat, jak udało się zaimplementować w body system stabilizacji czy wreszcie dlaczego projektanci zdecydowali się na zastosowanie innej systematyki obsługi niż w dotychczasowych korpusach.

W kolejnej części dokumentu ekipa Cinema 5D odwiedzi fabryki Fujifilm i skupi się na procesie produkcji nowego aparatu.

Więcej ciekawych filmów na temat sprzętu znajdziecie na kanale Cinema5D w serwisie Youtube.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Insta360 X4 - sferyczne 8K dla każdego
Insta360 X4 - sferyczne 8K dla każdego
Insta360 prezentuje swoją najnowsza flagową kamerkę sferyczną. Insta360 X4 rejestruje wideo 360° w rozdzielczości 8K i standardowe wideo 2D w 4K. Oferuje też o 50% bardziej wydajną...
6
Blackmagic PYXIS 6K - pełna klatka, modułowość i świetna cena. Zapowiada się na killera segmentu budżetowych kamer
Blackmagic PYXIS 6K - pełna klatka, modułowość i świetna cena. Zapowiada się na killera segmentu...
Blackmagic prezentuje PYXIS 6K - jedną z najbardziej wszechstronnych i przystępnych cenowo pełnoklatkowych kamer na rynku.
9
DJI Avata 2 - większa wydajność, lepsza kamera, łatwe akrobacje i niższa cena
DJI Avata 2 - większa wydajność, lepsza kamera, łatwe akrobacje i niższa cena
DJI prezentuje drugą generację drona typu cinewhoop. Model Avata 2 lepsze ma praktycznie wszystko, a do tego poprawia największe niedociągnięcia poprzednika, jak ograniczone możliwości...
20
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)