Canon EOS C300 Mark II - 4K dla profesjonalistów

Canon EOS C300 Mark II - 4K dla profesjonalistów
Oprócz zaprezentowanej dziś kompaktowej kamery 4K, producent pokazał drugą generację profesjonalnej kamery z systemu Cinema EOS. Kamera Canon EOS C300 Mark II, wyposażona w dwa procesory DIGIC DV5, umożliwia filmowanie z użyciem profesjonalnych kodeków i bardzo szerokiego zakresu dynamiki.
Kamera Canon EOS C300 Mark II została wyposażona w matrycę CMOS Super 35mm, która pozwala na nagrywanie materiału w zakresie czułości do ISO 102 400, a producent zapewnia, że obraz na wysokich czułościach charakteryzuje się bardzo małym zaszumieniem. Kamera zapisuje 10-bitowe pliki z samplingiem kolorów 4:2:2 w rozdzielczości 4K z prędkością do 410Mbps lub 10/12-bitowe pliki z samplingiem 4:4:4 w rozdzielczości 2K z 15-stopniowym zakresem dynamicznym. Kamera oferuje zapis w standardzie 4K zarówno na potrzeby produkcji telewizyjnych (3840 x 2160), jak i kinowych (4096 x 2160) zgodnych ze specyfikacją DCI.
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)
Ponadto EOS C300 Mark II umożliwia nagrywanie plików i szybki zapis w rozdzielczości a dwóch kartach CFast 2.0, oraz jednoczesny zapis w formacie RAW na zewnętrznej nagrywarce. Kamera została wyposażona w pokrywający 80% kadru, ulepszony system autofokusa Dual Pixel CMOS AF, a takżę możliwość filmowania z automatycznym balansem bieli i wykrywaniem twarzy.

Dodatkowo kamera została wyposażona w zaawansowane funkcje filmowe umożliwiające integrację z profejsonalnym środowiskiem pracy. Są to między innymi nowe kodeki Canon XF-AVC H.264, które zostały zaprojektowane z myślą o dopasowaniu do standardowych w branży systemów edycji nieliniowej. Operatorzy mogą wybrać typ kodeka i rozdzielczość, które najlepiej pasują do konkretnej sytuacji. EOS C300 Mark II nagrywa z prędkością do 30P w rozdzielczości 4K lub 120P dla 2K/Full HD.

EOS C300 Mark II wspiera wiele przestrzeni barwnych, w tym BT.2020, Canon Cinema Gamut i DCI-P3. Jest to pierwsza kamera Canon, która oferuje technologie Canon Log2, która zapewnia 15-stopniowy zakres dynamiczny. Co więcej, nowy model został wyposażony w nowe opcje rejestracji dźwięku - 4-kanałowy zapis z głębią 16 lub 24 bity i częstotliwością próbkowania 48 kHz.

Druga generacja kamery EOS C300 oferuje dwukrotnie większe prędkości odczytu w stosunku do poprzednika, a projektanci zredukowali występowanie efektu rolling shutter, dzięki czemu szybko poruszające się obiekty nie ulegną zniekształceniu.

Kamera będzie dostępna w cenie około 16,000 dolarów. Nie wiemy jeszcze kiedy ma trafić do sprzedaży. Więcej informacji o kamerze Canon EOS C300 Mark II zajdziecie na stronie canon.pl.

Informacja prasowa:

Warszawa, 8 kwietnia 2015 r. – Canon prezentuje nową kamerę 
4K EOS C300 Mark II, która pozwoli operatorom filmowym i producentom telewizyjnym zrealizować kreatywne pomysły z doskonałym oddaniem szczegółów obrazu. Model ten został stworzony w oparciu o EOS C300. Posiada zaawansowany system przetwarzania obrazu, który obejmuje m.in. dwa procesory DIGIC DV5, profesjonalne kodeki i ogromny zakres dynamiki. Dzięki temu EOS C300 Mark II jest obecnie najbardziej zaawansowaną kamerą systemu Cinema EOS.

{BIT|Doskonała jakość 4K i wszechstronność zastosowań


Kamera zapisuje 10-bitowe pliki z samplingiem kolorów 4:2:2 w rozdzielczości 4K z prędkością do 410Mbps lub 10/12-bitowe pliki z samplingiem 4:4:4 w rozdzielczości 2K z 15-stopniowym zakresem dynamicznym. EOS C300 Mark II rejestruje materiał, na którym można pracować w procesie postprodukcji. Obraz zachowuje ostrość w pełnej gamie barw dodatkowo redukując efekt przechodzenia kolorów „colour bleed”. Kamera oferuje najwyższą jakość nagrywania 4K zarówno na potrzeby produkcji telewizyjnych (3840 x 2160), jak i kinowych (4096 x 2160) zgodnych ze specyfikacją DCI.

EOS C300 Mark II umożliwia nagrywanie plików i szybki zapis w rozdzielczości 4K na dwóch kartach CFast 2.0™1, oraz jednoczesny zapis w formacie RAW 4K na zewnętrznej nagrywarce. Zapewnia to elastyczność w procesie postprodukcji i pozwala zachować najwyższą, dostępną dziś jakość. Dodatkowo, możliwość nagrywania w tym samym czasie plików w rozdzielczości 2K/ Full HD Proxy na wewnętrznej karcie SD pomaga jeszcze bardziej usprawnić procesy pracy na planie.
Nowa matryca Canon CMOS klasy Super 35 mm i zakres czułości ISO aż do 102 400 zapewniają doskonałą jakość w warunkach słabego oświetlenia. Tym samym, operatorzy mogą rejestrować materiał z bardzo niskim poziomem szumów w nawet najbardziej wymagającym otoczeniu.

EOS C300 Mark II oferuje zróżnicowane opcje kontroli, aby dopasować się do różnych środowisk produkcyjnych. Pełna obsługa manualna doskonale sprawdzi się na planie produkcji filmowych. Kamera oddaje do dyspozycji operatorów także w pełni automatyczne ustawienia. Obejmują one m.in. ulepszony system Dual Pixel CMOS AF (obecnie pokrywa ok. 80 proc. kadru zarówno w pionie, jak i w poziomie), automatyczny balans bieli czy Face Detection AF, co pozwala niezależnym reporterom czy dokumentalistom rozpocząć nagrywanie w każdej chwili.


Integracja z profesjonalnym środowiskiem pracy

Nowe kodeki Canon XF-AVC H.264 zostały zaprojektowane z myślą o dopasowaniu do standardowych w branży systemów edycji nieliniowej, pozwalając tym samym na wykorzystanie materiału nagranego zarówno w rozdzielczości 4K, jak i 2K/Full HD przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Zakres funkcji obejmuje m.in. XF-AVC Intra dla rozdzielczości 4K, XF-AVC Long GOP i opcje Proxy dla nagrywania 2K/Full HD. W obu przypadkach wykorzystywany jest kodek H.264, który ułatwia pracę w procesie postprodukcji. Twórcy zdjęć mogą wybrać typ kodeka i rozdzielczość, które najlepiej pasują do konkretnej sytuacji. EOS C300 Mark II nagrywa z prędkością do 30P w rozdzielczości 4K lub 120P dla 2K/Full HD.

EOS C300 Mark II wspiera różne przestrzenie barwne, w tym BT.2020, Canon Cinema Gamut i DCI-P3. Jest to pierwsza kamera Canon, która oferuje technologie Canon Log2, która zapewnia 15-stopniowy zakres dynamiczny – rozszerzony względem wcześniejszych modeli z tej serii. Kamera została także wyposażona w nowe opcje rejestracji dźwięku, 4-kanałowy zapis z głębią 16 lub 24 bity i częstotliwością próbkowania 48 kHz.


Wszechstronne zastosowania

Kamera EOS C300 Mark II wykorzystuje rozwiązania konstrukcyjne charakterystyczne dla linii Cinema EOS. W zależności o preferencji operatora i sytuacji na planie body może zostać rozbudowane o kompatybilne akcesoria. Kamera posiada wbudowane elektroniczne filtry ND (neutral density), które w trybie rozszerzonym 10-krotnie redukują ilość światła docierającego do matrycy. Z kolei zgodność z wielofunkcyjnym pilotem RC-V100 i opcjonalna łączność Wi-Fi pozawalają realizować zdjęcia niezależnie od lokalizacji.

Szybkość odczytu danych została dwukrotnie zwiększona w porównaniu do modelu EOS C300. Zredukowano także efekt niejednoczesnego odczytu przetwornika (rolling shutter), co pozwala uzyskać szczegółowe ujęcia poruszających się obiektów np. w scenach akcji.

EOS C300 Mark II jest kompatybilny z ponad dziewięćdziesięcioma obiektywami Canon z serii EF i EF Cinema. Dzięki temu operatorzy będą mogli wykorzystać modele z mocowaniem EF, które już posiadają. Dodatkowo, kamera oferuje wsparcie dla obiektywów z serwomechanizmem, co sprawia, że jest ona konkurencyjnym rozwiązaniem zarówno dla produkcji telewizyjnych, jak i kinowych. Co więcej, w ramach usługi serwisowej2 możliwa jest także zmiana systemu mocowania ze standardowego EF na EF z Cinema Lock, czy na standardowy w branży system PL.


EOS C300 Mark II – kluczowe cechy:

- Wewnętrzne nagrywanie 4K o dużej szybkości transmisji danych oraz zewnętrzne nagrywanie w formacie RAW.
- Pliki z wysokim zakresem dynamicznym, idealne do wykorzystania w procesie postprodukcji.
- Łatwa integracja z istniejącym środowiskiem pracy.
- Funkcje automatyczne ułatwiają pracę niezależnym operatorom.
- Niski poziom szumów podczas nagrywania w warunkach słabego oświetlenia.



Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
3
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
3
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0