Jak zabezpieczyć sprzęt podczas pracy w minusowych temperaturach

Jak zabezpieczyć sprzęt podczas pracy w minusowych temperaturach
Na stronie Manfrotto pojawił się ciekawy artykuł, w którym fotograf Dean Blotto Gray, odpowiedzialny za sesje firmy snowboardowej Burton, radzi jak obchodzić się ze sprzętem podczas pracy na mrozie.
Dean Blotto Gray jest głównym fotografem firmy Burton, zajmującej się się produkcją desek snowboardowych i akcesoriów do sportów zimowych. Na swoim koncie ma dziesiątki sesji zimowych wykonanych w ekstremalnych warunkach i setki godzin spędzonych w terenie. Z racji nieuchronnie zbliżającej się zimy postanowiliśmy skorzystać z doświadczenia fotografa i przedstawić wam jego najbardziej pomocne porady odnośnie zabezpieczenia i pracy ze sprzętem w minusowych temperaturach. Porady, choć proste, niejednemu fotografowi uratują zlecenie i pomogą zaoszczędzić cenny czas.

Po pierwsze należy pamiętać, że niskie temperatury negatywnie wpływają na żywotność akumulatorów. Aby nie okazało się, że w połowie sesji zostaniemy bez zasilania, trzeba pamiętać o codziennym ładowaniu baterii i posiadaniu w zapasie kilku sztuk, na wszelki wypadek. Jeżeli podczas zdjęć będziemy mieli dostęp do samochodu, dobrze jest zaopatrzyć się w przejściówkę na gniazdo zapalniczki.

Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać podczas pracy na mrozie jest zabezpieczenie sprzętu przed wilgocią. Podczas pracy na zewnątrz wilgoć nie będzie miała większego znaczenia, problem pojawia się jednak w momencie gdy przenosimy się do cieplejszego otoczenia. Wilgoć ulega wtedy kondensacji i sprawia, że wszystkie szklane elementy aparatu momentalnie ulegają zaparowaniu. Jeśli kogoś to spotkało to wie jak trudno pozbyć się efektów tej reakcji fizycznej. Żeby więc uchronić sprzęt przed zaparowaniem należy pamiętać aby zamknąć go w pokrowcu lub torbie każdorazowo przed wejściem do miejsca, w którym panuje wyższa temperatura niż na zewnątrz. Tyczy się to również przewożenia sprzętu samochodem. Lepiej więc powstrzymać się przed przeglądaniem zdjęć podczas jazdy z miejsca na miejsce.

O ochronie sprzętu przed wilgocią należy pamiętać również po skończonym dniu pracy. Nie chcemy, żeby wilgoć pozostającą w zakamarkach urządzenia zrujnowała nam plany na następny dzień. Złe osuszenie, może skutkować powracającym efektem kondensacji, a także uszkodzeniem urządzenia. Aby się tego ustrzec, po powrocie ze zdjęć powinniśmy starannie osuszyć używany sprzęt, a także pokrowce i torby, których używaliśmy do transportu. Po wejściu do ciepłego pomieszczenia wyjmijmy sprzęt z pokrowców i pozwólmy mu odtajać przez około 45 minut. Potem zdejmijmy dekielki z aparatów i obiektywów i pozostawmy urządzenia do całkowitego wyschnięcia.

Stosując się do tych kilku prostych rad, możemy być pewni, że kłopoty związane ze sprzętem nie zaskoczą nas podczas pracy w niesprzyjających, zimowych warunkach.

Źródło: www.manfrottoimaginemore.com

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
“Prace artystów takich jak on są bardzo potrzebne”. Poznaliśmy zwycięzcę Sony World Photography Awards 2019
17 Kwi 2019
Podczas dzisiejszej gali finałowej konkursu SWPA 2018 poznaliśmy laureatów sekcji profesjonalnej oraz zwycięzcę tytułu Fotografa Roku. Tym razem otrzymał go włoski fotoreporter Federico Borella. Zobaczcie nagrodzone prace.
3
Szymon Brodziak uznany najlepszym twórcą fotografii czarno-białej na świecie w konkursie One Eyeland
17 Kwi 2019
Fotograf z Polski zdobył główna nagrodę w konkursie fotografii czarno-białej, organizowanym przez platformę One Eyeland, zrzeszającą zawodowych fotografów z całego świata.
1
Fotograficzne Nagrody Pulitzera 2019
17 Kwi 2019
Za nami kolejne rozdanie Nagród Pulitzera. W kategoriach Feature Photography i Breaking News Photography to prestiżowe wyróżnienie otrzymali Lorenzo Tugnoli z The Washington Post oraz redakcja Reuters.
2
„Bez taryfy ulgowej” - o pracy ze średnim formatem w fotografii podróżniczej rozmawiamy z Jackiem Boneckim
13 Kwi 2019
Jak postrzega zmiany w branży z perspektywy 50-latka? Dlaczego do pracy w terenie zabiera średni format i czemu mimo to fotografuje w JPEG-ach? O aparatach, sztuce patrzenia i radzeniu sobie z ograniczeniami, w dniu jego 50. urodzin rozmawiamy z Jackiem Boneckim.
5