Jak zabezpieczyć sprzęt podczas pracy w minusowych temperaturach

Jak zabezpieczyć sprzęt podczas pracy w minusowych temperaturach
Na stronie Manfrotto pojawił się ciekawy artykuł, w którym fotograf Dean Blotto Gray, odpowiedzialny za sesje firmy snowboardowej Burton, radzi jak obchodzić się ze sprzętem podczas pracy na mrozie.
Dean Blotto Gray jest głównym fotografem firmy Burton, zajmującej się się produkcją desek snowboardowych i akcesoriów do sportów zimowych. Na swoim koncie ma dziesiątki sesji zimowych wykonanych w ekstremalnych warunkach i setki godzin spędzonych w terenie. Z racji nieuchronnie zbliżającej się zimy postanowiliśmy skorzystać z doświadczenia fotografa i przedstawić wam jego najbardziej pomocne porady odnośnie zabezpieczenia i pracy ze sprzętem w minusowych temperaturach. Porady, choć proste, niejednemu fotografowi uratują zlecenie i pomogą zaoszczędzić cenny czas.

Po pierwsze należy pamiętać, że niskie temperatury negatywnie wpływają na żywotność akumulatorów. Aby nie okazało się, że w połowie sesji zostaniemy bez zasilania, trzeba pamiętać o codziennym ładowaniu baterii i posiadaniu w zapasie kilku sztuk, na wszelki wypadek. Jeżeli podczas zdjęć będziemy mieli dostęp do samochodu, dobrze jest zaopatrzyć się w przejściówkę na gniazdo zapalniczki.

Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać podczas pracy na mrozie jest zabezpieczenie sprzętu przed wilgocią. Podczas pracy na zewnątrz wilgoć nie będzie miała większego znaczenia, problem pojawia się jednak w momencie gdy przenosimy się do cieplejszego otoczenia. Wilgoć ulega wtedy kondensacji i sprawia, że wszystkie szklane elementy aparatu momentalnie ulegają zaparowaniu. Jeśli kogoś to spotkało to wie jak trudno pozbyć się efektów tej reakcji fizycznej. Żeby więc uchronić sprzęt przed zaparowaniem należy pamiętać aby zamknąć go w pokrowcu lub torbie każdorazowo przed wejściem do miejsca, w którym panuje wyższa temperatura niż na zewnątrz. Tyczy się to również przewożenia sprzętu samochodem. Lepiej więc powstrzymać się przed przeglądaniem zdjęć podczas jazdy z miejsca na miejsce.

O ochronie sprzętu przed wilgocią należy pamiętać również po skończonym dniu pracy. Nie chcemy, żeby wilgoć pozostającą w zakamarkach urządzenia zrujnowała nam plany na następny dzień. Złe osuszenie, może skutkować powracającym efektem kondensacji, a także uszkodzeniem urządzenia. Aby się tego ustrzec, po powrocie ze zdjęć powinniśmy starannie osuszyć używany sprzęt, a także pokrowce i torby, których używaliśmy do transportu. Po wejściu do ciepłego pomieszczenia wyjmijmy sprzęt z pokrowców i pozwólmy mu odtajać przez około 45 minut. Potem zdejmijmy dekielki z aparatów i obiektywów i pozostawmy urządzenia do całkowitego wyschnięcia.

Stosując się do tych kilku prostych rad, możemy być pewni, że kłopoty związane ze sprzętem nie zaskoczą nas podczas pracy w niesprzyjających, zimowych warunkach.

Źródło: www.manfrottoimaginemore.com

„To forma medytacji“ - o miłości do latania i fotografii opowiada Filip Wolak
21 Lut 2019
Filip Wolak łączy doświadczenia fotografa i pilota, tworząc wyjątkowe zdjęcia świata widzianego z góry. „Lubię niebanalność, prostotę, czystość formy, równowagę, czasem symetrię (lub jej kompletny brak)“ - zaznacza fotograf.
0
World Press Photo 2019 - poznaliśmy najlepsze zdjęcia prasowe minionego roku
20 Lut 2019
Gratka dla wszystkich miłośników fotografii reportażowej najwyższych lotów. World Press Photo Foundation właśnie zaprezentowało zdjęcia nominowane do najważniejszej nagrody przyznawanej fotografom prasowym.
1
Smartfonem też zrobisz świetne zdjęcie. Ponad 40 prac Polaków wyróżnionych w konkursie Mobile Photography Awards 2018
11 Lut 2019
Poznaliśmy wyniki ostatniej edycji największego konkursu fotografii mobilnej. Wśród wyróżnionych znalazło się wyjątkowo dużo Polaków. Mamy też 1 miejsce w kategorii Architektura
0
Mohammad Baghal Asghari: “Ludzie myślą, że fotografia to prosta, bezwartościowa sztuka”
8 Lut 2019
W fotografii najważniejszą rzeczą jest dla mnie odnajdywanie na co dzień ukrytych dla mnie rzeczy: zaznajamianie się z różnymi religiami, poznawanie historii ludzi. Często tych bardzo prostych, którzy są bohaterami naszego codziennego życia - opowiada nam irański fotograf Mohammad Baghal Asghari, autor projektu "Forgotten Dried Land"
0