Branża
Canon zmienia sposób świadczenia usług gwarancyjnych i serwisowych w Polsce - od teraz aparaty będą naprawiane w Niemczech
W dzisiejszym odcinku poradnika „Adobe Lightroom w małym palcu” pokażemy, jak w szybki i łatwy sposób utworzyć symulację zdjęć otrzymanych z Polaroida.
Fotografia natychmiastowa przeżywa swoją drugą młodość. Coraz bardziej popularne stają się zdjęcia, które po chwili od wykonania możemy mieć już w ręku. Dla zwolenników tego typu fotografii częste przejaskrawienia, nieostrość obrazu czy niedokładność kolorów nie są wadami. Wręcz przeciwnie – za to je kochają. Niestety jest tu jeden minus, który dotyczy naszych portfeli. Filmy światłoczułe nie należą do najtańszych, co może być wystarczającym powodem do rezygnacji z zakupu Polaroida lub Instaxa. Dlatego też w dzisiejszej odsłonie pokażemy kilka sztuczek, które przypominać będą fotografie wywołane z tych aparatów.
Podstawowe ustawienia aparatu
Pierwszy krok w tworzeniu symulacji to odpowiednie skadrowanie zdjęcia – oczywiście do kwadratu.
Przejdźmy teraz do zakładki Basic, w której poprawimy ogólną ekspozycję i nadamy fotografii klimat typowy dla zdjęć natychmiastowych. Na początek zmienimy temperaturę barwową na cieplejszą, a suwak Tint przesuniemy w stronę zieleni. Delikatnie zwiększymy także ogólny kontrast zdjęcia. Z kolei za pomocą suwaków Highlights, Shadows, Whites i Blacks zwiększymy zakres dynamiczny – wydobędziemy szczegóły z ciemnych i jasnych fragmentów planu fotograficznego. Opcje Vibrance i Saturation pomogą nam w zmniejszeniu nasycenia kolorystycznego.
Edycja w Lightroomie zazwyczaj przebiega tak jak sugeruje układ poszczególnych zakładek. Dlatego też teraz przejdziemy do Tone Curve. Za pomocą krzywej tonalnej będziemy w stanie ingerować w kontrast oraz kolorystykę zdjęcia. Na początek znacząco rozświetlimy obraz oraz przyciemnimy jego i tak już ciemne fragmenty. Następnie dzięki możliwości ingerowania w położenie linii każdego z kanałów RGB (czerwony, zielony i niebieski) zmienimy kolorystykę zdjęcia – uwypuklimy cieplejsze tony.