Praca pod światło

Najnowszy RF 35 mm f/1.4 VCM to wreszcie pierwsza profesjonalna reporterska stałka w systemie. Przy okazji jest też kolejnym obiektywem, który zoptymalizowany został również pod względem pracy wideo. Oto, jak nowe szkło radzi sobie w praktyce.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
9
Funkcjonalność:
9
Optyka:
8
Budowa:
10
Nasza ocena
88%
Spis treści
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Praca pod światło

W przypadku bardzo jasnych obiektywów zupełnie pozbycie problemu klarowania bywa niemożliwe, inżynierowie Canona zrobili jednak sporo, by znacznie go ograniczyć. Soczewki pokryte są powłokami ASC i Super Spectra, które poprawiać mają kontrast i ograniczać występowanie odbić światła. Jak jest w praktyce?

Praca pod ostre światło raczenie nie będzie przysparzać większych problemów. Kontrastowość zdjęć w trudnych sytuacjach pozostaje na bardzo dobrym poziomie, a choć w niektórych sytuacjach szkło będzie flarować, to nie będą to rozbłyski bardzo negatywnie wpływające na odbiór zdjęć. Flary są stosunkowo niewielkie i w większości neutralne kolorystycznie. Poza tym, problem ten możemy znacznie ograniczyć zakładając osłonę przeciwsłoneczna czy też lekko przekadrowując zdjęcie.

f/2.8

f/7.1

f/2.8 

Spis treści
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Canon RF
logo logo
Magazyny
Zamów