Praca pod światło

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
9.5
Optyka:
8
Budowa:
9.5
Marka:
Sony
Nasza ocena:

89%

Sony prezentuje najjaśniejszy natywny obiektyw w swoim systemie, który dodatkowo oferować ma bezkonkurencyjną optykę. Sprawdzamy czy to rzeczywiście nowy święty graal w systemie Sony E.

Autor: Maciej Luśtyk

15 Marzec 2021
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Praca pod światło

Nowa generacja powłok antyodblaskowych Nano AR Coating II miała już okazję nas oczarować przy okazji obiektywów Sony FE 12-24 f/2.8 GM i FE 35 mm f/1.4 GM. Nie dziwi nas, że sprawdzają się doskonale także w przypadku tej nieco dłuższej ogniskowej.

W przypadku nowych powłok bliki i flary jakie zwykle przychodzą nam na myśl, gdy myślimy o fotografowaniu pod słońce, właściwie w ogóle nie występują. Albo inaczej, być może i w niektórych sytuacjach występują, ale nam nie udało się uzyskać je tylko raz, przy bocznym świetle, braku osłony przeciwsłonecznej i wyłącznie przy przysłonie f/2.8. W innych przypadkach jedynie czasem pojawiają się gdzieniegdzie fioletowo-zielone rozbłyski, ale mają bardzo delikatny charakter i trudno mówić o nich w kategoriach typowych flar.

Dodatkowo imponuje to, jak dobrze obiektyw utrzymuje kontrastowość w przypadku pracy w kontrze. Spadek kontrastu oczywiście występuje, ale jest on minimalny i dotyczy właściwie wyłącznie obiektów znajdujących się bezpośrednio w sąsiedztwie źródła światła. To zdecydowanie obiektyw, przy którym zalecenie dotyczące nie fotografowania pod światło możemy włożyć między bajki.

Odblaski w praktyce:

f/2.8

f/8

f/1.2

f/1.2
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
18
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Czy następca cenionego modelu Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS to konstrukcja jeszcze doskonalsza? Na papierze możliwości robią wrażenie. A jak jest w praktyce? W oczekiwaniu na pełny test...
37
Powiązane artykuły