Praca pod światło

Sony prezentuje najjaśniejszy natywny obiektyw w swoim systemie, który dodatkowo oferować ma bezkonkurencyjną optykę. Sprawdzamy czy to rzeczywiście nowy święty graal w systemie Sony E.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
9.5
Optyka:
8
Budowa:
9.5
Nasza ocena
89%
Spis treści
Sony FE 50 mm f/1.2 GM - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Praca pod światło

Nowa generacja powłok antyodblaskowych Nano AR Coating II miała już okazję nas oczarować przy okazji obiektywów Sony FE 12-24 f/2.8 GM i FE 35 mm f/1.4 GM. Nie dziwi nas, że sprawdzają się doskonale także w przypadku tej nieco dłuższej ogniskowej.

W przypadku nowych powłok bliki i flary jakie zwykle przychodzą nam na myśl, gdy myślimy o fotografowaniu pod słońce, właściwie w ogóle nie występują. Albo inaczej, być może i w niektórych sytuacjach występują, ale nam nie udało się uzyskać je tylko raz, przy bocznym świetle, braku osłony przeciwsłonecznej i wyłącznie przy przysłonie f/2.8. W innych przypadkach jedynie czasem pojawiają się gdzieniegdzie fioletowo-zielone rozbłyski, ale mają bardzo delikatny charakter i trudno mówić o nich w kategoriach typowych flar.

Dodatkowo imponuje to, jak dobrze obiektyw utrzymuje kontrastowość w przypadku pracy w kontrze. Spadek kontrastu oczywiście występuje, ale jest on minimalny i dotyczy właściwie wyłącznie obiektów znajdujących się bezpośrednio w sąsiedztwie źródła światła. To zdecydowanie obiektyw, przy którym zalecenie dotyczące nie fotografowania pod światło możemy włożyć między bajki.

Odblaski w praktyce:

f/2.8

f/8

f/1.2

f/1.2
Spis treści
Sony FE 50 mm f/1.2 GM - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Sony
logo logo
Magazyny
Zamów