Dystorsja

Sony prezentuje najjaśniejszy natywny obiektyw w swoim systemie, który dodatkowo oferować ma bezkonkurencyjną optykę. Sprawdzamy czy to rzeczywiście nowy święty graal w systemie Sony E.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
9.5
Optyka:
8
Budowa:
9.5
Nasza ocena
89%
Spis treści
Sony FE 50 mm f/1.2 GM - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.

Obiektyw Sony FE 50 mm f/1.2 GM charakteryzuje się delikatną dystorsją, która jednak w doskonałej większości sytuacji pozostanie zupełnie niezauważalna. Dystorsja ma wklęsły charakter, ale uwidacznia się wyłącznie na samych brzegach kadru i nie przekracza -0,70% (średnio 0,12%). Jeśli wiec nie będziemy wykorzystywać szkła do fotografowania „na płasko” prawdopodobnie nigdy nie zwrócimy na nią większej uwagi.

Gdyby jednak zaszła taka potrzeba, dystorsję doskonale korygują profile obiektywu w aparacie, lub kompatybilnych programach do edycji, co możemy zaobserwować na poniższym przykładzie.

Dystorsja w praktyce:

Faktyczna dystorsja obiektywu

Dystorsja po korekcji w aparacie

Spis treści
Sony FE 50 mm f/1.2 GM - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Sony
logo logo
Magazyny
Zamów