Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - Winietowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
8.5
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.

Autor: Michał Chrzanowski

31 Grudzień 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Winietowanie mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Pomiar wykonywany jest dla trzech ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla danych ogniskowych.

Połączenie ultraszerokiej ogniskowej i dużego otworu przysłony to idealny przepis na duże winietowanie. Jednak konstruktorom Tamrona po raz kolejny udało się w pewnym stopniu okiełznać tę wadę optyki. W pewnym stopniu, ponieważ charakterystyczne zaciemnienia rogów będą widoczne, jednak mniej niż u konkurencji. W naszym laboratorium DxO podczas fotografowania na ogniskowej 15 mm i przysłonie f/2.8 zaobserwowaliśmy spadek jasności między centrum a brzegami kadru wynoszący 41%, co w przeliczeniu daje różnicę 0.75 EV. Nieco mniejszą winietę odnotowaliśmy na kombinacji 30 mm i f/2.8 - 31% (0.54 EV). Pod tym względem Tamron prezentuje się lepiej niż jego główny rywal, Canon EF 16-35 mm f/2.8 L III USM, który na 16 mm zanotował 50% winietę (1 EV), a na 35 mm 37% czyli około 0.7 EV.

Winieta w praktyce - 15 mm f/2.8

1/80s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 15 mm

Winieta w praktyce - 30 mm f/2.8

1/60s, f/2.8, ISO 12800, ogniskowa: 30 mm
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Powiązane artykuły