Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Panasonic
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy druga odsłona reporterskiego zooma Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. o ekwiwalencie 70-200 mm f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa.

27
Michał Chrzanowski
7 Październik 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Odblaski

Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. korzysta z autorskich powłok antyodblaskowych Nano Surface Coating. Mają one nie tylko wspomagać pracę w mocnym świetle, lecz przede wszystkim powinny zapewniać skuteczne minimalizowanie występowania wszelkich odbić, blików i flar. Niestety fotografie wykonane w zmiennym oświetleniu nie zawsze będą wolne od kolorystycznych artefaktów.

Niewielkie zielonkawe bliki zarejestrujemy, gdy słońce znajdzie się na skraju lub poza kadrem, a promienie będą padać na przednią soczewkę pod ostrym kątem. Znacznie więcej większych i bardziej kolorowych flar otrzymamy, kiedy źródło światła będzie znajdować się na planie fotograficznym lub gdy słońce będzie wyłaniać się zza jakiegoś obiektu. W takich przypadkach znaczna część kadru będzie objęta świetlnymi artefaktami. Te oczywiście będą bardziej widoczne po przymknięciu przysłony - choć i na nominalnym otworze f/2.8 będzie ich sporo.

1/500s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 35 (ekwiwalent dla pełnej klatki 70)

1/320s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 35 (ekwiwalent dla pełnej klatki 70)

1/1000s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 35 (ekwiwalent dla pełnej klatki 70)

1/500s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 35 (ekwiwalent dla pełnej klatki 70)

1/320s, f/11, ISO 250, ogniskowa: 35 (ekwiwalent dla pełnej klatki 70)
Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD - test autorski
Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD - test autorski
Pokazany w czerwcu Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD to kolejny jasny i przystępny cenowo zoom z oferty skierowanej do użytkowników systemu Sony E. Sprawdzamy czy jest tak dobry, jak wskazywałaby...
37
4
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny...
10
3
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
61
16