Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 – test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Mitakon
Nasza ocena:

70%

Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 to bardzo jasny i w pełni manualny obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów wyposażonych w pełną klatkę. Nowa propozycja chińskiego producenta aspiruje do segmentu profesjonalnego, sprawdźmy więc, czy sprosta oczekiwaniom zawodowców!

Autor: Michał Chrzanowski

27 Sierpień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

1. Wstęp


Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 został oficjalnie zaprezentowany na początku drugiego kwartału 2015 roku. Nowy model stanowi rozszerzenie linii zaawansowanych manualnych szkieł przeznaczonych dla wymagających użytkowników. Co więcej, konstruktorzy nadali mu przydomek „The Dream”, ponieważ ma zapewniać doskonałe efekty oraz plastykę obrazu.

Mitakon posiada stałą ogniskową 85 mm oraz światłosiłę f/1.2 i jest dedykowany do pełnoklatkowych aparatów. Jeżeli do tego wszystkiego dodamy jedenastolistkową przysłonę, dzięki której zdaniem producenta uzyskamy bardzo okrągłe bokeh i plastyczne rozmycia przy małej głębi ostrości, otrzymamy wręcz wymarzoną konstrukcję do fotografii portretowej. Ponadto, obudowa została wykonana z metalu i dodatkowo uszczelniona, dzięki czemu wnętrze powinno być chronione przed wilgocią i kurzem.

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Do tej pory bardzo jasną osiemdziesiątką piątką o jasności f/1.2 mogli cieszyć się jedynie użytkownicy systemu Canon. Ta sytuacja uległa zmianie za sprawą nowego Mitakona. Szkło jest już dostępne na polskim rynku z mocowaniem Nikon F, Sony E oraz Canon EF w cenie około 3999 zł. Jeszcze w tym roku mają pojawić się wersje dla Sony A i Pentax K.

Zapraszamy do lektury testu, w którym zaprezentujemy wyniki testów laboratoryjnych oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy z aparatem Nikon D750.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
17
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Czy następca cenionego modelu Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS to konstrukcja jeszcze doskonalsza? Na papierze możliwości robią wrażenie. A jak jest w praktyce? W oczekiwaniu na pełny test...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)