Aberracja chromatyczna

Zeiss Touit 32 mm f/1.8 to standardowy obiektyw do systemu Sony NEX i Fujifilm X, dający ekwiwalent 48 mm dla małego obrazka. Przekonajcie się, jak wypadł w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

27 Czerwiec 2013
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

9. Aberracja chromatyczna

Na osi poziomej umieściliśmy przysłony, na osi pionowej podane są piksele.

Jak widać na powyższym wykresie średnia aberracja chromatyczna w obiektywie Zeiss Touit 32 mm f/1.8 jest dobrze skorygowana i oscyluje na poziomie 0.3-0.4 piksela. Według naszych standardów jest to bardzo dobry wynik. Maksymalne wartości są jednak nieco wyższe (dla przesłon f/16 i f/22 zanotowaliśmy 0.6 piksela). Na odbitce w formacie 20x30 cm aberracja chromatyczna będzie widoczna tylko dla wprawnego oka.

rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/2.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/2.8
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
To najtańsza dziś systemowa pięćdziesiątka o jasności f/1.4. Jest przy tym lekka, kompaktowa, a nawet uszczelniona. W tej konstrukcji Nikon musiał jednak pójść na kompromis. Jak duży?...
21
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II to odpowiednik klasycznej “pięćdziesiątki”. Ta paczka przykładowych sampli pozwoli Wam ocenić jakość zdjęć z nowego obiektywu.
15
OM System ED 100-400 mm f/5-6.3 IS II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System ED 100-400 mm f/5-6.3 IS II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Ten obiektyw oferuje potężny zasięg odpowiadający pełnoklatkowemu zakresowi 200-800 mm. Jest przy tym uszczelniony i został wyposażony w wydajniejszą stabilizację. Sprawdźcie, jak spisuje się w...
28
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)