Aberracja chromatyczna

Zeiss Touit 32 mm f/1.8 to standardowy obiektyw do systemu Sony NEX i Fujifilm X, dający ekwiwalent 48 mm dla małego obrazka. Przekonajcie się, jak wypadł w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

27 Czerwiec 2013
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

9. Aberracja chromatyczna

Na osi poziomej umieściliśmy przysłony, na osi pionowej podane są piksele.

Jak widać na powyższym wykresie średnia aberracja chromatyczna w obiektywie Zeiss Touit 32 mm f/1.8 jest dobrze skorygowana i oscyluje na poziomie 0.3-0.4 piksela. Według naszych standardów jest to bardzo dobry wynik. Maksymalne wartości są jednak nieco wyższe (dla przesłon f/16 i f/22 zanotowaliśmy 0.6 piksela). Na odbitce w formacie 20x30 cm aberracja chromatyczna będzie widoczna tylko dla wprawnego oka.

rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/2.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/2.8
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)